El Barça no s'ha deixat sorprendre per l'esperit combatiu i desenfadat del Celta. El conjunt de Luis Enrique ha mantingut dominat el partit des de l'inici i l'ha resolt amb solvència. Messi ha encarrilat la victòria al 24 amb un gol que ha cuinat i que ha concretat ell tot sol. Abans de la mitja part, Neymar ha ampliat distàncies amb el segon i, a la represa, Rakitic, Umtiti i -de nou- Messi han arrodonit el triomf fins el definitiu 5 a 0. Els tres punts mantenen el Barça líder de la Lliga (amb un partit més que el Madrid) i reforcen la moral de l'equip a quatre dies d'afrontar la tornada dels vuitens de final de la Champions contra el PSG.
Els blaugrana han sortit molt connectats a la gespa. Messi, Neymar i Rakitic, avui tots tres incombustibles, han avisat ben d'hora amb un parell de triangulacions que no han estat capaços de concretar per ben poc. Al minut 19, el Barça ha disposat de l'oportunitat més clara amb un doble xut al pal de Suárez i Messi que no ha acabat en gol incomprensiblement. Però de l'intent frustrat s'ha passat a l'1 a 0 tot just quatre minuts després, amb una extraordinària jugada de l'astre blaugrana, que ha agafat la pilota al cercle central i s'ha plantat a la frontal combinant velocitat i tècnica. Des d'allà ha enviat un tret precís per superar el porter visitant.
Però el més inusual encara havia d'arribar. Messi ha sorprès tothom amb una celebració estranya: ha assenyalat un punt indeterminat de la grada i ha fet un gest amb la mà que semblava simular un telèfon. Mentre aficionats i periodistes intentaven desxifrar el missatge, el Barça ha aprofitat els darrers minuts de la primera meitat per ampliar distàncies fins al 2 a 0. Neymar ha fet xalar el Camp Nou amb un barret fet a mida a passada de -qui si no?- Messi.
A la represa, els homes de Luis Enrique no han tret el peu de l'accelerador. Davant un Celta rendit a l'evidència, els locals han anat eixamplant distàncies. Primer Rakitic rematant -en fora de joc- una centrada de Neymar; després Umtiti, empenyent al fons de la xarxa una passa de la mort de Messi; i, finalment, Messi, que ha enviat un xut precís al fons de la xarxa després de fer una diagonal des de l'esquerra, han certificat una victòria balsàmica que reforça -almenys anímicament- les opcions de remuntada de cara a dimecres.
El Barça no falla i supera el Celta amb solvència al Camp Nou (5-0)
El conjunt de Luis Enrique reforça les bones sensacions abans d'afrontar la tornada dels vuitens de final de la Champions contra el PSG
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
04 de març de 2017 a
les 21:31
Et pot interessar
-
Esports
El Barça d'Alèxia vol destronar les reines d'Europa en una final de Champions amb cares conegudes
-
Esports
Es podrien repetir les eleccions del Barça: admès a tràmit el recurs per les firmes de la candidatura de Marc Ciria
-
Esports
Pep Guardiola marxa del Manchester City després d'una dècada
-
Esports
Qui és Enrique Riquelme, l'empresari amb «accent sud-americà» que desafia Florentino Pérez
-
Esports
El Giro de 1946, quan Itàlia i Iugoslàvia es barallaven per Trieste
-
Esports
Hansi Flick renova dues temporades més amb el Barça
