El Camp Nou va deixar dijous una imatge lamentable que passarà a la història. La graderia de l'estadi plena d'aficionats de l'Eintracht Frankfurt va ser el primer pas d'una nit per oblidar, que va acabar amb la derrota del Barça i l'eliminació de l'Europa League. Tot just acabar el partit, el president, Joan Laporta, va lamentar els fets, va dir que havia sentit "vergonya" i va anunciar que el club analitzaria què havia passat i prendria "mesures". Menys de 24 hores després, el mateix Laporta ha anunciat, en una entrevista a TV3, la primera d'aquestes mesures: en les competicions internacionals, les entrades seran nominatives.
El president ha admès que és una mesura que la junta directiva no volia prendre, però que vista la situació "no hi ha més remei". La directiva també ha detectat dues actuacions "irregulars" en la venda d'entrades a tercera graderia i en abonaments dels socis que van ser per seguidors de l'Eintracht. Tot plegat va provocar que els aficionats alemanys es despleguessin per tot el camp, provocant la indignació dels socis blaugrana. Davant les crítiques de les darreres hores, Laporta ha assegurat que és club "no és culpable" del que va passar, però sí que és "responsable" perquè va ser qui va organitzar el partit. "Assumim la responsabilitat i prenen mesures", ha dit.
De tota manera, el president del Barça ha assegurat que des del club no es van vendre entrades a aficionats de l'Eintracht i ha desgranat les entrades. Hi havia 37.746 carnets d'abonats, 34.440 entrades venudes al públic i 5.000 entrades venudes a l'Eintracht, tal com estableix la normativa, i 2.425 invitacions per a la UEFA. En total, van assistir un total de 79.468 espectadors.
"Els barcelonistes han de saber que les 34.440 entrades les tenim perquè hi ha abonats que estan en excedència. Vam posar aquestes entrades a la venda amb restriccions", ha explicat. No es podien comprar amb targeta de crèdit alemanya ni amb IP alemanyes. "Aquestes entrades van anar a parar malauradament en mans dels alemanys", ha reconegut. Després d'això, ha admès, "l'enuig encara és més gran".
El Barça pren la primera mesura per evitar una nova «invasió» d'aficionats rivals
Esports
Laporta anuncia que les entrades en competicions internacionals seran nominatives i denuncia "actuacions irregulars"
- La presència dels aficionats de l'Eintrach ha estat massiva -
- ND
ARA A PORTADA
-
Política L'oficialitat del català a Europa: tres anys encallada i amenaçada pel calendari electoral Lluís Girona Boffi
-
Política El finançament s'encamina cap al Congrés sense garanties d'èxit: calendari dels entrebancs Bernat Surroca Albet
-
Successos Escorcoll en el pis d'un dels detinguts pel crim de Manresa, al carrer Santa Llúcia Pere Fontanals
-
Successos Un dels detinguts pel crim de Manresa va ser arrestat quatre dies abans per un atac amb tornavís Pere Fontanals
Publicat el
15 d’abril de 2022 a
les 15:05
Et pot interessar
-
Esports
Marc Casadó protagonitza la nova campanya de Parlem: «Portaré amb mi la meva terra i la meva gent»
-
Esports
Les víctimes del vídeo sexual perdonen Raúl Asencio davant el jutge i queda exculpat
-
Esports
Mourinho, enfurismat per la condemna a Asencio: «Un jugador del Reial Madrid ho és els 12 mesos de l'any»
-
Esports
La policia francesa frustra l'intent de segrest de Kylian Mbappé
-
Esports
El madridista Raúl Asencio, condemnat per quadruplicar la taxa d'alcoholèmia al volant
-
Esports
El Barça fitxa Gabriel Jesús: el «9» que necessita Hansi Flick?
