El primer gol de l'era Xavi ha arribat als tres minuts de la segona part del partit contra l'Espanyol. L'ha marcat Memphis en transformar un penal i ha permès als blaugrana imposar-se per la mínima contra l'equip blanc-i-blau.
El Camp Nou ha viscut el primer partit com a entrenador del terrassenc. Xavi Hernàndez va jugar com a centrecampista durant prop de dues dècades i més de 500 partits abans de marxar a Qatar. Allà es va quedar a entrenar Al-Sadd, el club que el va veure també jugar, fins que la directiva de Joan Laporta el va cridar perquè substituís a Koeman.
L'alineació escollida ha estat una declaració d'intencions, perquè conté vuit jugadors del planter. L'equip està format per Ter Stegen a la porteria; Mingueza, Piqué, Èric Garcia i Jordi Alba en defensa; Busquets, Nico i De Jong al mig del camp; i a davant Gavi, Memphis i el debutant Ilias Akhoumach, un dels jugadors amb més futur de la Masia.
Sense Dembélé, Pedri i Ansu Fati, però, Xavi Hernàndez afrontava un repte complicat: amb un derbi tan igualat, els culers necessitaven totes les peces contra un Espanyol a l'alça. Raúl de Tomás, de fet, arribava al matx com a tercer en el rànquing de Pitxitxi, només per darrere de Benzema i igualat amb l'exblaugrana Luis Suárez.
I si bé la motivació de deixar enrere els fantasmes del passat era forta per al Barça, el cert és que el conjunt blaugrana venia de deixar-se empatar un 0-3 a Vigo, contra el Celta, i que l'Espanyol tot just havia aconseguit guanyar a casa contra el Granada. Amb els mateixos punts, el Barça i l'Espanyol s'enfrontaven a un dels derbis amb més tensió dels darrers temps, per molt que encara quedin 24 jornades.
[plantillavirals]
El Barça s’imposa per la mínima a l’Espanyol en el debut de Xavi
Els blaugrana, amb gol de penal de Memphis, es retroben amb la victòria després d’alinear vuit jugadors del planter en l’estrena del nou entrenador

- Xavi Hernàndez debuta com a entrenador. -
- Barça
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de novembre de 2021 a les 21:57
Et pot interessar
-
Esports El Barça ajorna el retorn al Camp Nou i trasllada el Gamper al Johan Cruyff
-
Esports Allau de comentaris homòfobs al fill d'un exjugador del Barça
-
Esports Mor Felix Baumgartner, l'home que va saltar des de l'estratosfera, en un accident de parapent
-
Esports «De Rocafonda al món»: el Barça anuncia el 10 de Lamine Yamal
-
Esports Xabi Alonso, en el punt de mira pel seu xalet a Donostia
-
Esports El govern espanyol demana investigar la contractació de persones amb nanisme a la festa de Lamine Yamal