El Madrid destrossa l'Espanyol i guanya la Lliga

Els blancs aconsegueixen el 35è títol del campionat domèstic de la seva història després de guanyar 4 a 0 al Bernabéu

  • Rodrigo, davanter del Madrid, després de marcar contra l'Espanyol -
Publicat el 30 d’abril de 2022 a les 16:10
L'Espanyol no ha pogut fer res per impedir que el Reial Madrid certifiqui, aquesta tarda al Santiago Bernabéu, un nou títol de Lliga. Els blancs han derrotat els pericos per 4 a 0 i han guanyat matemàticament el campionat domèstic, la 35è lliga de la seva història. Els de Carlo Ancelotti, que ni tan sols ha hagut de posar l'equip titular per guanyar els blanc-i-blaus, ja poden centrar-se en el partit de dimecres contra el Manchester City de Pep Guardiola, l'última prova per poder accedir a una nova final de Champions.

El partit ha estat plàcid i en cap moment l'Espanyol ha ofert resistència. Els blancs s'han avançat al minut 33 amb gol de Rodrigo, que també ha fet el segon, deu minuts més tard, després d'una errada greu de la defensa periquita. El Madrid ha continuat tenint ocasions de gol davant la feble defensa dels blanc-i-blaus, però la primera part ha acabat amb 2-0 al marcador. La graderia ha entonat des de ben aviat els primers crits de "campions, campions".

La segona part ha començat igual. En una jugada d'atac de l'Espanyol, els jugadors s'han quedat pendents d'un possible penal a l'àrea blanca, han perdut la pilota i, al contraatac, el Madrid ha fet el tercer gol, obra de Marco Asensio. Més crits de "campions" a la graderia. Amb el partit sentenciat, Ancelotti ha donat minuts a Benzema, Cross i Isco, perquè Modric, Mariano i Casemiro puguin descansar, ja pensant en dimecres. Precisament un dels jugadors de refresc, Isco, ha fet gol però ha estat anul·lat per fora de joc de Rodrigo. Minuts més tard, Benzema ha confirmat la desfeta blanc-i-blava amb el quart gol. 

Amb la lliga al sarró, el Madrid ja pot centrar-se en el partit més important de la temporada: la tornada de les semifinals de Champions contra el City de Guardiola. Al partit d'anada, a l'Etihad Stadium, els citizens no van sentenciar malgrat que van jugar millor que els blancs. El resultat final, de 4 a 3, ho deixa tot obert per la tornada. Qui passi a la final s'enfrontarà, molt probablement, al Liverpool, que a l'anada va derrotar el Villareal per 2 a 0.