El Departament de Territori i Sostenibilitat, conjuntament amb Forestal Catalana, ha impulsat un mapa interactiu d'indicis d'os a Catalunya. L'eina, emmarcada en el projecte Poctefa LOUPO, posa a disposició de la ciutadania totes les dades d'indici de presència de l'os al territori. Fins ara les dades disponibles que es podien consultar a través de la web del Departament i del Conselh Generau d'Aran s'introduïen de forma manual.
Amb la digitalització de tot el procés, ara a través d’una aplicació mòbil els tècnics de camp poden introduir de forma àgil i ràpida les dades al moment. Tots els tècnics i agents rurals encarregats del seguiment d’os bru disposen d’un dispositiu mòbil amb una aplicació per l’entrada d’aquestes dades. Un cop el tècnic de camp introdueix i envia les dades des de l’app, aquestes van a parar a una base de dades geogràfica central de forma instantània.
El geoportal publica les dades que es van enviant a la base de dades central. S’hi poden consultar les dates dels indicis, el tipus i la seva validació. El mapa no dona la ubicació exacta de l’indici –cal recordar que l’os és una espècia protegida, en perill d’extinció–, sinó que n’informa de les característiques i el situa en una quadrícula de 8x8 quilòmetres.
Totes les dades s’actualitzen cada 24 hores. A més de facilitar informació en un termini molt curt de temps sobre els indicis d’os a la ciutadania en general, el mapa també vol ser una eina de millora en l’afavoriment de la coexistència de l’os amb el sector primari local.
[noticiadiari]68/14608[/noticiadiari]
En marxa un nou mapa interactiu per seguir els rastres de l'os al Pirineu
Esports
L'aplicació posa a disposició de la ciutadania totes les dades d'indici de presència d'aquests animals al territori
ARA A PORTADA
-
Cultura Mor Josep Vallverdú, el centenari creador del Rovelló Arnau Urgell i Vidal | Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Cultura «He arribat al caire del centenari per atzar, les casualitats ens marquen la vida» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Puigdemont denuncia Espanya a la Comissió Europea per no complir la sentència del TJUE sobre l'amnistia Redacció
Publicat el
05 d’abril de 2021 a
les 10:24
Et pot interessar
-
Esports
La VI Setmana Catalana de l'Esport reunirà 4.000 esportistes de 35 federacions entre l'agost i l'octubre
-
Esports
«Make Spain great again», la gorra «trumpista» de Ferran Torres en la celebració del Mundial
-
Esports
Després del Mundial, un altre procés? Semblances i diferències entre el 2010 i el 2026
-
Esports
Cubarsí, el guardià de la senyera a la celebració del Mundial
-
Esports
Per què Espanya ha guanyat el Mundial? Una generació que ja apunta al 2030
-
Esports
Espanya frustra el somni de Messi i suma el segon Mundial de la seva història
