Ara ningú ho assumirà però s'ha dubtat molt d'aquest equip. I segurament era un pecat. El 2 a 0 a l'anada i la baixada física i anímica feien pensar el pitjor però en aquest context el Barça ha renescut com un au fènix. Quatre gols –dos de Messi, un de Villa i un d'Alba- han servit per aconseguir una de les remuntades més èpiques de la història del club. El 4 a 0, a més, ha servit per saldar el dolorós deute d'Atenes.
Primer part perfecta del Barça. Domini de la pilota, circulació ràpida de la pilota, profunditat i, a més, dos gols. Tot plegat gràcies a un canvi tàctic arriscat –amb tres defenses- i jugant amb dos extrems (Alves i Pedro) deixant Messi a la mitja punta amb Villa per davant. L'arrencada dels blaugranes ha estat en tromba i pràcticament no deixaven al Milan sortir del seu camp. Recuperaven la pilota amb una rapidesa inusitada que han recordat aquell equip que tenia amb Eto'o com a primer “defensa”. Per si no fos poc, al primer xut ha arribat el gol. Messi ha controlat una pilota a la frontal i quasi sense espai ha enviat la pilota al fons de la xarxa d'Abbiati.
El gol no ha calmat un equip disposat a assolir la igualada a la primera part. L'àrbitre s'ha menjat un penal claríssim sobre Pedro al minut 11 i pràcticament a la següent jugada Iniesta ha engaltat una pilota des de fora l'àrea que el porter italià ha salvat enviant-la al travesser. El refús l'ha remat de cap Messi però la pilota ha anat a petar al lateral de la xarxa. Xavi, també des de lluny, ha tornar a fer lluir Abbiati al minut 16.
Després del primer quart d'hora el partit ha canviat de decoració. El Barça continuava dominant però amb un joc més lent que ha permès al Milan tranquil·litzar-se. De fet, l'única ocasió l'ha tingut El Shaarawy en un xut fluix al 32. Però el gran ensurt ha arribat sis minuts després quan un còrner a favor del Barça s'ha convertit en una ocasió milanista. Mascherano ha fallat en refusar de cap i Niang sol davant de Valdés ha enviat la pilota a l'arrel del pal. Del possible empat a un s'ha passat al 2 a 0 a la següent jugada quan Messi ha tornat a fer de Messi marcant en una jugada marca de la casa. Amb l'eliminatòria empatada Roura ha ordenat recuperar la defensa de quatre per no tenir més sobresalts abans de la mitja part.
A la segona part ha continuat la mateixa tònica. Tot i que el Milan pressionava una mica més amunt els blaugranes continuaven amb fe per assolir la remuntada. I el gol ha arribat precisament en una de les jugades que han fet gran aquest Barça: recuperar la pilota en zona d'atac. Ha estat Mascherano que l'ha passat cap a un Xavi que ha fet una assistència magistral que ha permès a Villa creuar una pilota perfecte per aconseguir el 3 a 0. Era el minut 54 i s'havia fet el que semblava impossible però quedava molt pel final. El Barça però ha apostat per continuar pressionant a dalt per evitar la reacció del Milan.
Els italians en prou feines han tingut una sola ocasió en el tram final. Robinho ha estat a punt de xutar des de l'àrea petita però Jordi Alba ho ha evitat. I en ple atac del Milan ha arribat el quart i definitiu gol (minut 91) en un contraatac de llibre que Alba ha convertit en el quart després d'una assistència d'Alexis.

