Han estat mesos d'estira-i-arronses, moments baixos en què la negociació semblava que es trencava i finals imminents que s'han allargat. Però finalment, Joan Laporta se n'ha sortit: el Barça i Nike han tancat un acord per renovar el patrocini de la samarreta blaugrana, segons han fet oficial aquest dissabte. "El FC Barcelona i Nike es complauen d'anunciar un nou acord multianual de partnership, que tindrà vigència a partir d’aquesta temporada i que aporta un nou model d’associació estratègica de col·laboració entre les dues organitzacions", han confirmat en un comunicat conjunt".
El comunicat no confirma xifres ni de dates, però les informacions que han transcendit apunten que el nou contracte millorarà les condicions econòmiques i els vincularà fins el 2038. "La història posarà a cadascú al seu lloc. És un acord històric que respon a la grandesa del Barça. Orgull de president i de les persones que s’han deixat la pell durant 2 anys per assolir-lo.", ha celebrat la vicepresidenta de l'entitat blaugrana, Elena Fort.
La història posarà a cadascú al seu lloc.
— Elena Fort 💜 💙❤️ (@Fortelena) November 9, 2024
Acord històric que respón a la grandesa del @FCBarcelona_cat .
No feu cas de fake news ni opinions interessades. Res no tornarà a ser igual.
Orgull de President i de les persones que s’han deixat la pell durant 2 anys per assolir-lo. https://t.co/THpETI0dEv
Per la vicepresidenta "res no tornarà a ser igual", i ha passat revista amb els crítics de la negociació, que alertaven dels riscos de l'estil Laporta de caixa o faixa: "Serà el millor acord de la història de l'esport", va dir el mandatari. Joan Laporta ha portat la negociació amb la multinacional americana al límit, en una mena de dilema de la gallina que finalment ha caigut del costat del president. Les xifres econòmiques de l'acord s'estimen en 1.700 milions d'euros a canvi d'equipar tots els equips del club blaugrana. A més, la renovació farà que el vincle entre les dues entitats arribi als 40 anys.