Es crearan uns circuits d'entrenament per a runners

La Xarxa de senders itinerànnia està planejant crear uns circuits al Ripollès, Garrotxa i Alt Empordà

Publicat el 05 de novembre de 2015 a les 19:30

Adriana Ramon, Coordinadora Xarxa Senders Itinèrancia Ripollès, Garrotxa i Alt Empordà Foto: Josep M Montaner


El dimecres 4 de novembre ha tingut lloc la Jornada "Altres Valors Forestals" al Castell de Montesquiu. L’ús social i recreatiu del bosc es troba en ple creixement. Aquest increment ofereix noves oportunitats, i a la vegada, nous reptes per tal de potenciar i explotar aquests valors de forma sostenible. L’objectiu de la jornada ha estat donar a conèixer els diferents recursos i activitats que es desenvolupen al territori, per tal d’aportar eines de reflexió sobre el seu potencial com element tractor del turisme als territoris rurals.

Durant la Jornada Adriana Ramon, coordinadora de la Xarxa Senders Itinerànnia, ha explicat el projecte de creació d'uns circuits d'entrenament específics per a corredors a les comarques del Ripollès, la Garrotxa i l'Alt Empordà. Aquests inclouran una proposta d'establiments on allotjar-se per tal de fer-hi una estada d'uns quants dies i així donar a conèixer el territori.

Com a conclusió de la Jornada es va destacar la importància que té conservar i preservar la natura. Els responsables en són els municipis, els propietaris, l'administració i els qui ens servim d'ella, això només es pot aconseguir amb educació i consciència. No hi ha cap dubte que l'educació ambiental és la millor eina en aquesta aventura d'intentar preservar el medi ambient.