Europa desperta el Barça

Els blaugranes superen el Manchester City amb gols de Messi i Alves (2-1), es classifiquen pels quarts de la Champions i milloren la pèssima imatge de Valladolid

Publicat el 12 de març de 2014 a les 21:32
Messi ha marcat contra el City. Foto: FCB

El Barça ha reaccionat i després de la pèssima imatge al camp del Valladolid ha aconseguit classificar-se pels quarts de Champions. Aquest vespre ha guanyat el City per 2 a 1 amb gols de Messi i Alves i ha superat l'eliminatòria per un global de 4 a 1.

El City, tot i una alineació força conservadora, ha intentat aprofitar l'inici del partit –i la mala maror a can Barça- per començar pressionant molt amunt. Una situació que ha provocat que els homes del “Tata” Martino pràcticament no hagin pogut sortir del mig del camp a la primera part, tot i que això no ha servit perquè els anglesos hagin generat perill.

Poc a poc, el Barça s'ha anat traient la son de les orelles amb un Messi que ha assumit el lideratge de l'equip. L'argentí ha estat objecte al minut 8 d'un més que possible penal de Lescott que l'àrbitre ha declinat xiular tot i que inicialment semblava que ho volia fer. Tres minuts després ha protagonitzat la primera ocasió en una conducció que ha estat a punt d'acabar amb gol. De nou, l'àrbitre ha estat contrari als interessos dels catalans i al minut 18 ha anul·lat un gol a Neymar per un fora de joc inexistent previ de Jordi Alba.

El partit era clarament pels catalans i el City no s'ha acostat a la porteria de Valdés fins al minut 35 quan Silva ha xutat alt en una jugada en la qual Iniesta estava a terra. Una jugada que ha precedit el millor detall de Neymar de la nit –de nou, irregular- on ha driblat un defensa amb el cap i el posterior xut l'ha enviat Hart a còrner. A la següent jugada, novament el porter anglès, ha salvat una gran ocasió de Xavi. Ha estat un final de primera part molt animada amb bones ocasions de Nasri per una banda i de Neymar per una altra.

A la represa la situació ha canviat com un mitjó. El Barça hauria pogut sentenciar l'eliminatòria al minut 50 amb una recuperació de Neymar en camp contrari i contraatac de llibre de Messi que ha acabat enviant la pilota al pal. Tanmateix, el City ha tingut els millors minuts davant d'un equip que ha patit perquè no dominava. Valdés ha salvat una rematada de cap quasi perfecte de Dzeko i Zabaleta ha xutat fora amb el porter català superat en dues ocasions entre els minuts 51 i 54.

Quan pitjor ho estava passant el Barça ha arribat el gol. Cesc –poc encertat avui- ha filtrat una passada cap a l'interior de l'àrea, la defensa ha fallat i Messi ha recollit la pilota per picar-la per sobre de la sortida de Hart. El Barça hauria pogut marcar el segon amb una bona rematada de Xavi però poc després l'àrbitre ha tornat a ser protagonista escatimant un penal comès per Piqué a Dzeko. Una jugada molt protestada pels citizens i que ha acabat amb l'expulsió per doble groga a Zabaleta.

Semblava que el partit acabaria 1 a 0 però en el tram final s'han vist dos gols. Kompany ha empatat al 88 a la sortida d'un còrner –el gran problema de la defensa culer- però Alves ha tornat a situar per davant el Barça dos minuts després. El brasiler ha “celebrat” el gol –veure tuit del Canal +- de manera polèmica retraient presumptament al públic les crítiques dels darrers dies.