"Tot Espanya vol els Jocs de Madrid 2020." Així de nítid s'ha expressat el príncep hereu del tron espanyol, Felip de Borbó, durant la seva intervenció davant dels membres del Comitè Olímpic Internacional (COI) per convèncer-los que designin la capital espanyola com a propera seu olímpica. "Ara, més que mai abans, Madrid té sentit", ha assegurat. Durant el torn de preguntes dels delegats del COI, de les quatre preguntes que s'han formulat a la delegació madrilenya, dues han estat sobre els escàndols de dopatge que han afectat l'esport espanyol.
Si finalment els Jocs Olímpics del 2020 acabessin tenint lloc a Madrid, el president del Comitè Olímpic Espanyol (COE), Alejandro Blanco, ja ha dit que tindran un "fort sabor espanyol". En tot moment, el comitè organitzador ha insistit en recalcar que el projecte "és auster". En canvi, diaris com The Wall Street Journal n'han discrepat obertament: "Espanya està retallant dràsticament el seu pressupost, però la capital d'aquest país assetjat encara vol vessar fons públics en una aposta financera del tot arriscada: allotjar els Jocs Olímpics."
Avui, el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha mirat d'escampar els dubtes econòmics que puguin haver-hi sobre la candidatura madrilenya assegurant que l'economia espanyola s'està recuperant i que "Madrid és la base financera més raonable i responsable de la història olímpica recent".
Tercer intent
Aquest és el tercer cop consecutiu que Madrid intenta aconseguir la designació olímpica, després de les candidatures fallides del 2012 i 2016. Tenint en compte que enguany es juguen a Londres (Europa) i que el 2016 es jugaran a Río de Janeiro (Amèrica del Sud), i en base a la rotació de continents que acostuma a aplicar el COI, la candidatura de Tòquio s'entreveu a priori com la que té més punts favorables. Tòquio, a més, ja va presentar candidatura per a les Olimpíades del 2016.
Felip de Borbó: «Tot Espanya vol els Jocs»
De les quatre preguntes que formula el COI a Espanya, dues són sobre dopatge
ARA A PORTADA
Publicat el
07 de setembre de 2013 a
les 17:30
Et pot interessar
-
Esports
Troben un cadàver prop del centre d'entrenament de l'Iran pel Mundial
-
Esports
El Barça demanda Florentino Pérez per «calúmnies»
-
Esports
Un altre Mundial tacat
-
Esports
Shakira dona el tret de sortida al Mundial més global
-
Esports
Mor Eduard Portela, el català que va modernitzar el bàsquet a l'Estat
-
Esports
El Barça presenta candidatura per acollir la final de la Champions 2029 al Camp Nou
