Mobilització conjunta entre Catalunya i el País Basc per al juliol de l'any vinent. L'Assemblea Nacional Catalana (ANC), l'organització sobiranista basca Gure Esku Dago i la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC) han fet la prova aquest dissabte a la nit. Han il·luminat el Pedraforca, al Berguedà, per presentar la mobilització del 2 de juliol de 2022.
Batejada com a "Via Pirinenca" les entitats volen connectar el País Basc amb Catalunya a través d'aquesta serralada amb punts de llum als cims des d'Hondarribia fins al Cap de Creus, a l'Alt Empordà. La presentació d'aquest dissabte, que s'ha repetit a l'Aiako Harria (Guipúscoa), l'han protagonitzat més de 50 excursionistes que han pujat al Pedraforca per il·luminar-lo mentre a la falda de la muntanya hi ha hagut un acte polític.
La presidenta de l'ANC, Elisenda Paluzie; el vicepresident d'Òmnium Cultural, Marcel Mauri; el portaveu de Gure Esku Dago, Amalur Alvarez; Jordi Pons, de la FEEC, i Àngels Torrens, d'Artistes de la República han participat en la presentació política.
Paluzie ha reivindicat l'acció i la mobilització de l'any vinent "per reclamar l'atenció de la comunitat internacional cap a una causa justa en favor del dret d'autodeterminació dels pobles". Ha advertit que "la ciutadania catalana seguirà mobilitzant-se i lluitant activament per fer efectiva la independència" i ha animat els bascos a fer-ho "per exercir amb plenitud el dret d'autodeterminació".
Il·luminen el Pedraforca per presentar la «Via Pirinenca» entre el País Basc i Catalunya
L'ANC, Gure Esku Dago i la Federació d'Excursionistes faran una mobilització el juliol del 2022 a través de punts de llum
ARA A PORTADA
-
-
-
ERC insisteix a culpar Montero del bloqueig del finançament: «Tot és per unes eleccions que perdrà» Lluís Girona Boffi
-
Montero garanteix el model de finançament «com més aviat millor» però esquiva l'ordinalitat Bernat Surroca Albet
-
«Cal aturar el deteriorament de la democràcia»: el poder econòmic empeny per aprovar pressupostos Pep Martí i Vallverdú
Publicat el 11 de juliol de 2021 a les 16:05
Et pot interessar
-
Esports
L'assemblea del Barça valida els comptes de la 24/25 i el pressupost per a la temporada actual
-
Esports
Els pares de Kilian Jornet detallen la dura etapa de l'adolescència: «Va començar a fer bestieses»
-
Esports
Una assemblea del Barça en clima preelectoral: com l'afronta la junta de Laporta?
-
Esports
Una periodista de TV3 alerta del «descarrilament» de Lamine Yamal
-
Esports
El Barça aconsegueix la llicència d'ocupació del Camp Nou, però es quedarà a Montjuïc
-
Esports
Íñigo Martínez defensa obertament la independència de Catalunya: «Ha de ser lliure per governar el seu territori»
