Mobilització conjunta entre Catalunya i el País Basc per al juliol de l'any vinent. L'Assemblea Nacional Catalana (ANC), l'organització sobiranista basca Gure Esku Dago i la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya (FEEC) han fet la prova aquest dissabte a la nit. Han il·luminat el Pedraforca, al Berguedà, per presentar la mobilització del 2 de juliol de 2022.
Batejada com a "Via Pirinenca" les entitats volen connectar el País Basc amb Catalunya a través d'aquesta serralada amb punts de llum als cims des d'Hondarribia fins al Cap de Creus, a l'Alt Empordà. La presentació d'aquest dissabte, que s'ha repetit a l'Aiako Harria (Guipúscoa), l'han protagonitzat més de 50 excursionistes que han pujat al Pedraforca per il·luminar-lo mentre a la falda de la muntanya hi ha hagut un acte polític.
La presidenta de l'ANC, Elisenda Paluzie; el vicepresident d'Òmnium Cultural, Marcel Mauri; el portaveu de Gure Esku Dago, Amalur Alvarez; Jordi Pons, de la FEEC, i Àngels Torrens, d'Artistes de la República han participat en la presentació política.
Paluzie ha reivindicat l'acció i la mobilització de l'any vinent "per reclamar l'atenció de la comunitat internacional cap a una causa justa en favor del dret d'autodeterminació dels pobles". Ha advertit que "la ciutadania catalana seguirà mobilitzant-se i lluitant activament per fer efectiva la independència" i ha animat els bascos a fer-ho "per exercir amb plenitud el dret d'autodeterminació".
Il·luminen el Pedraforca per presentar la «Via Pirinenca» entre el País Basc i Catalunya
L'ANC, Gure Esku Dago i la Federació d'Excursionistes faran una mobilització el juliol del 2022 a través de punts de llum
ARA A PORTADA
-
-
-
Jordi Pujol, el llegat (i V): Madrid, font de poder i de disputes Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
Jordi Pujol, el llegat (IV): què és el pujolisme i com es va construir? Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
Jordi Pujol, el llegat (III): ambició familiar a l'ombra del pare Ferran Casas i Manresa | Oriol March
Publicat el
11 de juliol de 2021 a
les 16:05
Et pot interessar
-
Esports
Nou rècord mundial d'atletisme: el kenià Sabastian Sawe és el primer en baixar de les dues hores en una marató
-
Esports
Bayern de Múnic 1-1 Barça: les blaugrana empaten i l'eliminatòria es decidirà al Camp Nou
-
Esports
Getafe 0-2 Barça: els blaugrana sentencien la Lliga al Coliseum
-
Esports
L'Ajuntament «gira l'esquena» al Sant Andreu: «Sense la moratòria, la temporada no començarà al Narcís Sala»
-
Esports
Lamine Yamal es pedrà el que queda de temporada per una lesió al bíceps femoral
-
Esports
El Barça torna a guanyar la Lliga al camp de l'Espanyol
