Kilian Jornet comença la Copa del Món amb un tercer lloc a la Palma

Laura Orgué, segona al Km Vertical Transvulcania mentre que Agustí Roc acaba quart

Publicat el 08 de maig de 2014 a les 18:46
Kilian Jornet, en ple ascens del Km Vertical. Foto: Jordi Saragossa

Kilian Jornet ha començat aquest dijous la Copa del Món de Curses de Muntanya amb un tercer lloc al Km Vertical de la la Transvulcania, que es disputa a l'illa de la Palma. El triomf ha estat per l'italià Bernard Dematteis mentre que el manresà Agustí Roc, especialista en curses verticals, ah estat quart.

  Jornet, que tot just fa dues dies que va deixar els esquís fins a l'hivern vinent, ha superat els 1.160 metres de desnivell positiu amb només 6,6 km amb un temps de 49 minuts i 33 segons. Bernard Dematteis ho ha fet amb 47:23 mentre que el seu germà Martin ha tardat un minut més i ha acabat segon. Agustí Roc, amb 51:48, ha quedat fora del podi de la primera prova de les Vertical Skyrunner World Series.

En categoria femenina la també italiana Elisa Desco (59:43) ha sorprès aconseguint el millor temps després de ser la primera corredora en sortir de la platja de Tazacorte. La igualadina Laura Orgué, la millor del món en l'especialitat, ha acabat segona amb 1:01:10 mentre que el podi l'ha completat Azara García (1:01:42).

L'activitat a l'illa de la Palma no s'acaba ja que dissabte es disputa la ultramarató de la Transvulcania, que també serveix per iniciar el calendari de la Copa del Món de l'especialitat. Es tracta d'una prova de 73,3 km que recorre l'illa de la Palma i que acumula un desnivell de 8.525m. La sortida de la cursa serà a les 6 del matí des del Far de Fuencaliente, i des d'allí els atletes recorreran l'illa de sud a nord fins arribar al punt més alt, el Roque de los Muchachos a 2.426 m d'alçada, baixant des d'allí fins a nivell de mar al port de Tazacorte. La meta, 73 km després, se situa als Llanos de Aridane.

Jornet intentarà revalidar la victòria de 2013 quan va aconseguir el rècord de la prova amb un temps de 6:54:09. Per aconseguir-ho haurà de batre alguns dels millors corredors del món de l'especialitat com Luis Alberto Hernando, segon l'any passat, Dakota Jones, guanyador el 2013, així com Timothy Olson, Xavier Thevenard o Tòfol Castanyer entre molts altres.

Resultats Km Vertical Transvulcania masculí

Resultats Km Vertical Transvulcania femení