Kilian Jornet guanya a Montana i suma la tercera Copa del Món d'ultres

L'atleta català, que ja va assegurar-se el triomf en modalitat skyrace, també té possibilitats en quilòmetre vertical després del triomf del divendres

Publicat el 13 de setembre de 2014 a les 17:10
Kilian Jornet continua en estat de gràcia i aquest dissabte s'ha adjudicat la Copa del Món d'Ultratrails per tercera vegada consecutiva després dels títols del 2012 i 2013. Ho ha fet després d'adjudicar-se The Rut 50K, a l'estat nord-americà de Montana per davant de Sage Canaday i Manuel Merillas, els seus dos principals rivals. Jornet ha cobert els 50 quilòmetres amb un temps de 5:09:33, nou rècord de la prova.

El triomf a la general se suma a la setena Copa del Món en modalitat skyrace que es va assegurar aquest estiu sense haver de disputar la Mattherhon Ultraks i a la possibilitat de guanyar la de quilòmetre vertical gràcies al triomf d'aquest divendres a la mateixa localitat.

Sage Canaday i el jove lleonès Manuel Merillas, de només 23 anys, han estat segon i tercer a la prova de Montana, les mateixes posicions amb les quals han acabat la general de la Copa del Món.

Una prova de caràcter mixt

La prova nord-america es disputava amb un circuit amb uns vint primers quilòmetres molt ràpids, una segona part molt més tècnica i un tram final, de nou, de velocitat. "És una cursa que m'ha agradat molt ja que combina la tècnica de les proves europees amb els terrenys plans, més típic als EUA. M'ha semblat un plantejament interessant perquè és un format que permet excel·lir a tot tipus d'atletes", ha assegurat Jornet.

Precisament el format mixt de la prova s'ha notat en el seu desenvolupament. Sage Canaday ha sortit molt més ràpid i ha arribat a tenir un avantatge de quasi 2 minuts. Tanmateix, el català l'ha atrapat al quilòmetre 15 i en un tres i no res s'ha escapat en solitari augmentant l'avantatge en el tram més tècnic. Finalment, ha entrat a meta amb un marge d'onze minuts sobre Canaday (5:20:25) i de vint sobre Manuel Merillas (5:29:17).

En acabar, Jornet ha assegurat "haver-se trobat molt bé durant tota la cursa" i satisfet per sumar una nova victòria en una cursa que no havia disputat mai. "Estic content amb el resultat però sobretot amb la temporada on m'he trobat molt bé en totes les modalitats". Sobre la possibilitat de fer el triplet amb la Copa del Món de quilòmetre vertical assenyala que "serà difícil, però ho intentarem".

Resultats The Rut 50K 2014

Classificació final Copa del Món d'Ultratrails (pdf)


La FOTO de @jsaragossa de Kilian Jornet que ja suma tres Copes del Món d'ultres seguides http://t.co/ySfyUHjkHH pic.twitter.com/wxpO1jIaY9