
La Transvulcania de l'illa de la Palma concentra totes les mirades del món de les curses de muntanya. Aquest dijous es disputarà per primera vegada la cursa vertical mentre que diumenge serà el torn de la ultratrail. Ambdues proves són les primeres de la Copa del Món i, a més, puntuen pel circuit paral·lel creat a nivell de l'Estat espanyol i Andorra, les Skyrunner National Series .

L'atleta de la Cerdanya intentarà revalidar la victòria de l'any passat on, a més, va fer el rècord de la prova. Tanmateix, haurà de competir amb bona part dels grans noms de l'elit mundial entre els quals Timothy Olson, recordman de la Western States, Dakota Jones, vencedor de la prova el 2012 o el nord-americà Sage Canaday. A més, destaca la presència de Luis Alberto Hernando o Tòfol Castanyer.
Entre les dones es preveu un duel interessantíssim entre Emelie Forsberg, vencedora de la prova el 2013 i Anna Frost, guanyadora el 2012 i que per lesió no va poder disputar la passada edició de la Transvulcania. Emma Roca, Uxue Fraile o Leire Aguirrezabalaga, també lluitaran per les primeres posicions. Finalment, Núria Picas ha decidit renunciar a competir per tal de centrar-se en el circuit de la Ultra Trail World Tour. En aquest sentit ha preferit apostar per la TNF Australia 100, una cursa de 100 km que es disputarà el 17 i 18 de maig a la zona de les Blue Mountains, a l'entorn de Sydney.
La Marató de Montserrat completa l'arrencada de les Skyrunner National Series
Les Skyrunner National Series completen la seva arrencada amb la disputa per primera vegada diumenge de la Marató de Montserrat . La disputaran 270 corredors amb Seb Chaigneau, vencedor de la Transgrancanaria o la Hardrock 100, com a gran favorit i on també destaca la presència de Jessed Hernàndez i Eric Díaz.