La Fiscalia fa un pas més en el judici pel cas Negreira. Després de denunciar l'exàrbitre José María Enríquez Negreira, el Barça, els seus expresidents Sandro Rosell i Josep Maria Bartomeu, i els exdirectius Òscar Grau i Albert Soler, aquest dilluns ha demanat la declaració com a testimonis dels exentrenadors culers Luis Enrique i Ernesto Valverde.
El ministeri públic atribueix un delicte de corrupció entre particulars en l'àmbit esportiu, administració deslleial i falsedat en document mercantil als acusats, i apunta que la investigació podria afectar altres directius de la direcció general o l'àrea econòmica del club per possible corrupció arbitral.
Fa unes setmanes va transcendir que la mateixa Fiscalia investigava els pagaments de fins a 1,4 milions d'euros del Barça a l'empresa d'Enriquez Negreira entre els anys 2016 i 2018. Mentrestant, l'exàrbitre era vicepresident del Comitè Tècnic dels Àrbitres, un càrrec que va ostentar des de 1994 fins als 2018. Precisament és a partir del juliol d'aquest últim any quan el club paga l'última factura a DASNIL 95, l'empresa d'Enriquez Negreira.
[noticiadiari]2/252938[/noticiadiari]
Malgrat que els pagaments han estat detectats des del 2001 i la Fiscalia creu que es podrien remuntar a l'època de Josep Lluís Nuñez, Bartomeu serà l'únic president investigat. Precisament l'expresident del Barça va posar fi als pagaments per una política de retallades, però és l'únic que pot ser inclòs a la causa perquè per la resta ja han prescrit els fets.
La investigació de la Fiscalia se centra en una inspecció d'Hisenda per irregularitats en la tributació dels exercicis de 2016, 2017 i 2018. Això se suma al fet que Enríquez Negreira no ha aportat cap document en què acredités la prestació d'un servei al club blaugrana. L'exàrbitre sosté en la seva versió que l'assessorament era de forma verbal i que per això no existeix cap documentació, a la vegada que manté que no hi ha hagut tracte de favor cap al Barça.
[noticiadiari]2/252958[/noticiadiari]
Quina era la feina, doncs, que feia Enríquez Negreira pel Barça? Segons ell mateix explica, s'encarregava de dir, per boca i no per escrit, com s'havien de comportar els futbolistes de l'entitat catalana segons l'àrbitre que els dirigia cada partit. El Barça va guanyar una de les tres lligues que es van disputar en el període en què es va produir els diversos pagaments que s'apropen al milió i mig d'euros.
[plantillavirals]
La Fiscalia cita a declarar Luis Enrique i Valverde com a testimonis pel cas Negreira
El ministeri fiscal atribueix administració deslleial, corrupció entre particulars i falsedat documental al Barça, Bartomeu i Rossell
- Luis Enrique i Ernesto Valverde, a la banqueta del Barça
ARA A PORTADA
-
-
L'Audiència Nacional obre una peça separada secreta amb els pagaments en metàl·lic del PSOE Redacció
-
Illa situa el 2026 com l'any de l'amnistia i el finançament singular Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Illa defensa la gestió de la pesta porcina i avisa l'oposició: «No ho acabarem en una setmana» Lluís Girona Boffi
-
Aena descarta la gestió catalana del Prat però s'obre a «ampliar l'espai de coordinació» amb el Govern Redacció
Publicat el 13 de març de 2023 a les 17:20
Et pot interessar
-
Esports
El Gran Premi d'F1 ja no serà anual a Montmeló
-
Esports
El Barça - Maccabi Tel Aviv de bàsquet es jugarà a porta tancada al Palau Blaugrana
-
Esports
El debut del Barça a la Copa del Rei s'ajorna trenta minuts per motius de seguretat
-
Esports
Marc Ciria també fa el pas per presidir el Barça: «Tornarem a posar els socis com a legítims propietaris del club»
-
Esports
Florentino Pérez hi torna amb el cas Negreira: «És l'escàndol més gran de la història del futbol»
-
Esports
Laporta declara pel cas Negreira i diu que el Barça guanyava sense ajuda arbitral
