El jutjat mercantil número 8 de Barcelona ha aclarit que la decisió de perseguir l’emissió pirata de partits de la Lliga de futbol per televisió només afecta els proveïdors de les imatges a través de plataformes il·legals, els anomenats "cardsharers", i no pas als seus usuaris, com havia saltat als mitjans fa uns dies per una informació de la Lliga.
El jutjat ha admès la diligència preliminar sol·licitada per la Lliga de Futbol Professional (LFP) i requereix a les teleoperadores perquè facilitin les dades personals dels qui comparteixen il·lícitament els seus continguts, és a dir, únicament dels cardsharers, que redifonen a tercers el senyal i obtenen un lucre amb això i no, per tant, dels que únicament defrauden la quota.
La Lliga va presentar una petició de diligència preliminar al jutjat per a la persecució d’un tipus concret de pirateria: el "cardsharing". Així, va sol·licitar al jutjat que requerís a una sèrie de teleoperadores que facilitessin dades d'identificació de determinades persones associades a IP obtingudes legítimament per la LFP.
El "cardsharing" és una pràctica per la qual usuaris legítims reprodueixen el senyal a determinades xarxes pirata en què tots els participants, inclosos els que únicament defrauden la quota, utilitzen descodificadors. La descripció d'aquesta pràctica permet concloure que s'estan fent actes de posada a disposició o difusió de manera directa o indirecta de continguts, obres o prestacions objecte dels drets audiovisuals. Aquests actes, que són la base per acordar la diligència preliminar sol·licitada només poden ser realitzats pels ‘cardsharers’, que redifonen el senyal i es lucren amb això, i no pels mers usuaris finals.
Així doncs, la part dispositiva de la interlocutòria dictada pel magistrat del jutjat mercantil, únicament requereix a les teleoperadores perquè facilitin les dades personals dels qui comparteixen il·lícitament els seus continguts, és a dir, únicament dels “cardsharers” que redifonen a tercers el senyal i obtenen un lucre amb això i no, per tant, dels que únicament defrauden la quota. Les eventuals futures demandes que derivin d'aquestes diligències preliminars només podrien anar dirigides contra els "cardsharers" que redifonen senyal per obtenir un lucre.
La justícia aclareix que no perseguirà els usuaris que mirin futbol pirata
Un jutjat de Barcelona ordena a les teleoperadores identificar els proveïdors de les imatges a través de plataformes il·legals

- Araujo i Gundogan, protagonistes del partit -
- FCB
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de març de 2024 a les 15:28
Et pot interessar
-
Esports Aquest any, sí? El Barça arrenca la Champions sense Lamine Yamal
-
Esports Raúl Asencio haurà d'anar a judici per la difusió sense consentiment de vídeos amb contingut sexual
-
Esports Rosell i Bartomeu neguen haver subornat per guanyar: «Amb Messi i Piqué no havíem de pagar»
-
Esports Newcastle: futbol, cervesa i classe obrera
-
Esports El Reial Madrid prohibeix l'entrada de banderes de Palestina al Bernabéu
-
Esports Un exjugador del Barça es retira als 31 anys per culpa de les lesions