La vaga dels treballadors de les estacions d'esquí de Port Ainé i Espot està afectant ''molt'' negativament el sector turístic de la comarca del Pallars Sobirà i de manera especial el de la zona d'influència de Port Ainé. Segons Josep Castellarnau, president de la Federació d'Hostaleria de Lleida, a localitats com Sort, Rialp o Baro les anul·lacions arriben al 80%. Pel que fa a les reserves no n'hi ha hagut donada la incertesa de si es podrà esquiar o no. Castellarnau afirma que els clients que aquests dies trien una altra destinació per anar a esquiar, difícilment es podran recuperar.
Aquest cap de setmana serà el segon consecutiu que els treballadors fan vaga en forma d'aturada d'11:00 hores a 15:00 hores. Port Ainé aturarà completament el funcionament i Espot funcionarà amb normalitat pel poc seguiment dels treballadors d'aquesta estació a la vaga. Els treballadors demanen millores salarials i de condicions laborals.
L'afectació de la vaga va més enllà de la del sector hoteler, ja que les escoles d'esquí que treballen a Port Ainé es veuen greument afectades per aquestes aturades i algunes ja han anunciat acomiadaments si l'aturada continua els caps de setmana vinents.
La voluntat de l'empresa i els treballadors és arribar a un acord per desconvocar la vaga que podria arribar aquest mateix divendres.
Entre Port Ainé i Espot hi ha una vuitantena de treballadors. El cap de setmana passat van ser els dos primers dies d'aturada, amb un seguiment desigual. A l'estació de Port Ainé la va secundar més del 50% de la plantilla i, per tant, es va aturar pràcticament del tot entre les hores de vaga. A Espot, en canvi, el seguiment va ser molt minoritari (del 3,5%) i no hi va haver repercussions en el funcionament del complex.
L'objectiu de la vaga és demanar l'equiparació de salaris i categories entre els treballadors que estan fent la mateixa funció dins de l'empresa i de condicions amb altres explotacions del grup de FGC. Entre les demandes també destaca una gratificació per a les persones que fan feines amb major perillositat o responsabilitat.
La zona d'influència de Port Ainé registra un 80% d'anul·lacions per la vaga
La Federació d'Hostaleria de Lleida creu que els clients que es perden aquests dies ja no tornaran al Pallars
ARA A PORTADA
-
-
El Govern demana que el Papa inclogui el català en la benedicció de la torre de la Sagrada Família Lluís Girona Boffi
-
Pressió de Junts a Illa i de Junqueras a Omella per aconseguir més català del Papa Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Catalunya i Canàries pagaran 5 milions d'euros per la visita del Papa i Madrid només cedirà espais Redacció
-
Publicat el
26 de gener de 2018 a
les 19:50
Et pot interessar
-
Esports
Enrique Riquelme acusa Florentino Pérez de «finançar el Barça»
-
Esports
Florentino assegura que Ayuso i Almeida faran «una normativa especial» perquè els concerts tornin al Bernabéu
-
Esports
Florentino Pérez va acusar Iberdrola i Villarejo d'intentar assassinar-lo «amb un virus o un accident»
-
Esports
Disturbis a França després de la final de la Champions: un mort, més de 400 detinguts i set policies ferits
-
Esports
«Visca el Barça i visca Catalunya»: Gordon, el nou fitxatge del Barça que parla català i és un apassionat de la lectura
-
Esports
El PSG de Luis Enrique guanya la segona Champions consecutiva davant l'Arsenal als penals
