El CEO del Futbol Club Barcelona, Ferran Reverter, ha presentat aquest dimecres els resultats de l'auditoria encarregada per fer balanç de la situació del club després de l'etapa de la junta de Josep Maria Bartomeu. El president, Joan Laporta, ja havia avançat algunes dades crítiques, com ara una despesa salarial del 103% dels ingressos o 481 milions de pèrdues. Ara, la investigació ha arribat al final amb la informació completa.
Reverter ha detallat, punt per punt, quina era la situació després de l'adeu de l'anterior junta directiva. En primer lloc, "un patrimoni net negatiu". És a dir, una "situació de fallida comptable" a l'abril. El CEO ha assegurat que "si el club fos una Societat Anònima Esportiva seria causa de dissolució", pel que la junta actual ha hagut de fer un pla de viabilitat per "aconseguir un crèdit i remuntar".
En matèria de fitxatges, Reverter ha posat un exemple de com funcionaven les coses: "La mateixa nit que es decideix fitxar Griezmann s'adonen que no tenen diners i busquen un fons de 85 milions per fer un factoring. Tot això té comissions d'obertura", afirma. Un altre cas és el de Coutinho: "16,5 milions de costos financers, i tot això per falta de planificació financera. Compravem jugadors sense saber si els podíem pagar", ha sentenciat el CEO del Barça. De les comissions, l'excés arribava al punt de pagar un 33%, mentre "l'habitual és entre el 5 i el 10%".
D'altra banda, Reverter ha manifestat la "dificultat per pagar les nòmines" quan van prendre el relleu de Bartomeu, acompanyada d'un deute i uns compromisos de 1.350 milions d'euros. Així, denuncia "incompliments de compromisos amb els bancs, amb la Lliga, la UEFA i els estatuts". A més, s'han detectat "pagaments injustificats a periodistes que han sortit des del club i la Confederació de Penyes".
I no només això. Les instal·lacions es van trobar "deteriorades", amb un Camp Nou en una situació "precària". Segons Reverter, l'estadi "no s'hauria pogut obrir l'any passat" encara que la pandèmia ho hagués permès. "Hi havia 900 patologies, amb almenys 24 d'urgents". També la ciutat esportiva tenia mancances, on s'han hagut de canviar diversos camps d'entrenament.
Sobre les infraestructures del club, l'Espai Barça no s'escapa del drama. "Ens trobem un projecte totalment infravalorat i amb greus mancances", assegura Reverter. I és que el càlcul de 600 milions d'euros, per al CEO, es quedava curt. "S'han fet 35 estadis els últims anys a Europa i el preu mitjà és de 900 milions. Tot l'Espai Barça no podia valer 600, tenim l'estadi més gran", explica. A més, afegeix que "amb un 25% del pressupost només hem fet el 5% de les obres", com és el cas de l'estadi Johan Cruyff, que havia de costar 5 milions i "ha acabat costant 19".
Amb tot, la investigació de la due diligence encara no ha acabat. El CEO ha revelat que falta documentació i s'ha hagut de demanar un informe forensic. Així, encara s'estan intentant aconseguir dades que, per "irregularitats", no estaven disponibles en el moment de fer l'auditoria. Aquest forensic, doncs, aportarà encara noves informacions sobre l'anterior gestió del Barça.
L'auditoria exposa la destrossa del Barça: «Fitxàvem jugadors sense saber si es podien pagar»
Esports
El CEO del club, Ferran Reverter, assegura que el club es trobava en "fallida comptable" l'abril passat per la gestió de la junta de Bartomeu
ARA A PORTADA
-
Societat Prohibit el fum a les terrasses i els anuncis de cigarretes electròniques: les claus de la nova llei antitabac Marc Orts i Cussó
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
Energia El Govern intenta tranquil·litzar els ajuntaments amb el polèmic pla de renovables Arnau Urgell i Vidal
-
Ciutats Com funciona el Pla Auto+? Les claus de les noves ajudes de fins a 5.000 euros per comprar un vehicle elèctric Pau Espí Solé
-
Publicat el
06 d’octubre de 2021 a
les 12:41
Actualitzat el
06 d’octubre de 2021 a les
13:46
Et pot interessar
-
Esports
La VI Setmana Catalana de l'Esport reunirà 4.000 esportistes de 35 federacions entre l'agost i l'octubre
-
Esports
«Make Spain great again», la gorra «trumpista» de Ferran Torres en la celebració del Mundial
-
Esports
Després del Mundial, un altre procés? Semblances i diferències entre el 2010 i el 2026
-
Esports
Cubarsí, el guardià de la senyera a la celebració del Mundial
-
Esports
Per què Espanya ha guanyat el Mundial? Una generació que ja apunta al 2030
-
Esports
Espanya frustra el somni de Messi i suma el segon Mundial de la seva història
