L'èpica no s'ha aliat amb el Barça aquest vespre. Un empat a un gol contra l'Athletic ha fet que la Supercopa d'Espanya se'n vagi cap a Bilbao i perdi totes les opcions d'aconseguir un sextet. El 4 a 0 de l'anada pels bascos deixava molt complicada la remuntada i més comptant que els bilbaïns han completat una final que han guanyat merescudament.
El partit ha començat amb un Barça molt intens que superava en la possessió a un Athlètic de Bilbao que es dedicava a estar ben col·locat sobre la gespa i sense assumir massa riscos. La primera oportunitat pels homes de Luis Enrique ha arribat al minut 5, quan una bona passada de Messi l'ha obert Iniesta per Pedro que, sol davant del porter, no ha pogut connectar i un defensa bilbaí ha rebutjat a córner en l'últim moment.
La tònica de la primera meitat ha estat constant. El Barça intentant trenar i combinar però un Athletic molt ben situat defensivament impedia qualsevol ocasió dels blaugranes. Els minuts transcorrien i el Barça no acabava de crear les opcions necessàries per inaugurar el marcador. Quan semblava que la primera part acabaria amb empat a zero, una centrada de Rakitic al centre de l'àrea petita ha arribat a Luis Suárez que l'ha deixat morta amb el pit i Messi arribant per l'interior ha aconseguit el primer. Amb aquest gol s'arribava a la mitja part.
La segona part ha començat amb la mateixa tònica que la primera però amb el Barça amb menys benzina. El Bilbao s'ha dedicat a especular amb el resultat, a no concedir oportunitats i a viure de l'avantatge aconseguit a San Mamés. Una de les claus d'aquesta segona meitat ha estat l'expulsió de Gerard Piqué després de protestar un fora de joc no assenyalat per l'àrbitre assistent.
A partir d'aquest moment el Barça ha abaixat els braços i malgrat que Luis Enrique ha fet entrar alguns jugadors de refresc com Munir i Sandro, el cop definitiu l'ha donat el protagonista de l'anada, Aduriz, que ha fet l'empat al minut 74 i ha sentenciat el partit. Els darrers minuts no han tingut massa història, només una targeta vermella per Kike Sola per una trepitjada a Mascherano.
FC Barcelona: Bravo; Dani Alves, Piqué, Mascherano, Mathieu; Busquets, Iniesta(c), Rakitic; Messi, Suárez i Pedro.
At. Bilbao: Iraizoz, Bóveda, Etxeita, Laporte, Balenziaga; Gurpegui(c), De Marcos, Beñat; Eraso, Susaeta i Aduriz.
Canvis: Sandro i Munir per Rakitic i Pedro (67'); Elustondo per Exteita (67'); Aduriz per Kike Sola; Beñat per Mikel Rico.
TG: Bóveda (29'), Eraso (40'), Pedro (43'), Beñat (60')
TV: Piqué (55'); Kike Sola (85')
L'èpica no s'alia amb el Barça i l'Athletic s'emporta la Supercopa espanyola (1-1)
Els bilbaïns han fet bo el resultat de 4 a 0 aconseguit a San Mamés | El Barça ho ha intentat però la solvent defensa dels homes de Valverde ha impedit que sumés el cinquè títol de la temporada
ARA A PORTADA
-
Parlon i Trapero es disculpen per la infiltració: «Ha estat una decisió operativa mal plantejada» Bernat Surroca Albet
-
Els sindicats, descontents amb les explicacions de Parlon i Trapero: «No és un error, és una decisió política» Gerard Mira
-
«Mai s'havia invertit tant en educació»: Illa no es mou davant la vaga de mestres Pep Martí i Vallverdú
-
Florentino continua submergit en el seu esperpent: les frases més destacades de l’entrevista amb Pedrerol Víctor Rodrigo
-
«Busquem la col·laboració, no la confrontació»: Illa es contraposa a Ayuso des de Silicon Valley Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
17 d’agost de 2015 a
les 21:55
Et pot interessar
-
Esports
Mor de manera sobtada la subcampiona de la marató de Barcelona 2025
-
Esports
Mor un jugador de l'NBA de manera sobtada als 29 anys
-
Esports
Florentino Pérez, un rei despullat en directe
-
Esports
El Barça estudia accions legals contra Florentino
-
Esports
La compareixença de Florentino Pérez, en deu frases: «Els nens d'Àfrica veuran futbol gratis gràcies a mi»
-
Esports
Florentino convoca eleccions i perd els papers contra els mitjans en una roda de premsa surrealista
