Madrid-Barça, clàssic per a la final ACB

Publicat el 05 de juny de 2013 a les 21:11
El Barça no ha donat opció al Gran Canànaria. Foto: FCB

El Barça ha fet la feina a Gran Canaria (62-84) i ha aconseguit la classificació per a la final de l'ACB per la via ràpida (3-0). Es trobaran el Reial Madrid més potent de les darreres temporades en el que suposarà la setena final consecutiva dels blaugranes, un rècord mai assolit per cap equip.

Com era d'esperar, el Centro Insular de Deportes ha estat molt actiu durant els primers minuts de partit. Ha estat el sisè home d'un Gran Canària que ha sortit amb les idees clares i molt intens. La bona feina de Beiran i Toolson els ha permès agafar una renda de cinc punts, 18-13, però els catalans han reaccionat de la mà de Mavrokefalidis, que amb sis punts gairebé consecutius ha mantingut el Barça en el partit (18-17).

En el segon quart, els de Pascual han sorprès l'Herbalife amb una defensa en zona. La 2-3 plantejada per Pascual, que anava canviat a defensa a l'home un cop hi havia algun bloqueig o més de tres passades, ha dificultat l'atac canari, que ha vist com l'encert d'Oleson i Ingles ha donat als blaugranes sis punts de marge, 22-28. Els locals, esperonats pel públic, han igualat el partit, però de nou els triples d'Ingles i una cistella final de Huertas han enviat el partit al descans amb el 36-39.

En la represa, el Barça Regal ha obert una petita escletxa. Juan Carlos Navarro, Huertas i Ingles han liderat l'equip, que en un tres i no res ha agafat nou punts d'avantatge (42-51). El ritme del partit seguia sent vertiginós, però tot i poder córrer el Gran Canària no ha estat encertat. Això ha permès que els blaugranes, amb un triple de Lorbek, marxessin de tretze punts (46-59, minut 28). La constància, la clau del èxit al final del tercer quart (48-61).

En els primers compassos de l'últim quart, l'Herbalife ha intentat acostar-se en el marcador, però la defensa del Barça ho ha impedit vistos els precedents del primer i del segon partit. Els locals, més cansats per les poques rotacions, han vist com l'anotació del partit ha baixat i com el Barça Regal ha marxat de setze punts a falta de sis minuts (52-68) i de vint punts, a quatre minuts (52-72). Amb el partit trencat, els de Pascual han sabut jugar amb l'avantatge fins el 62-84 final en un matx on fins a cinc jugadors –Huertas, Navarro, Mavrokefalidis, Ingles i Oleson- han sumat deu punts o més.