Marató de Barcelona 2025: carrers tallats i línies de bus afectades

La prova de 42,195 quilòmetres se celebra aquest diumenge 16 de març, sortirà del passeig de Gràcia i acabarà a l'Arc de Triomf

  • Corredors, durant la 45a Marató de Barcelona
Publicat el 14 de març de 2025 a les 17:16
Actualitzat el 14 de març de 2025 a les 17:20

Aquest diumenge 16 de març se celebra la 46a edició de la Marató de Barcelona. La cursa de 42,195 quilòmetres sortirà a primera hora del matí des del passeig de Gràcia i acabarà a l'Arc de Triomf en un recorregut pràcticament calcat a l'edició del 2024, que va introduir diversos canvis. De nou, el circuit no serà circular per les obres a l'avinguda Reina Maria Cristina

Recorregut de la Marató de Barcelona 2025

La cursa començarà al passeig de Gràcia. Des de la Gran Via marxarà fins a l'altura de la Monumental. D'allà, els corredors enfilaran cap al carrer Aragó i travessaran tot l'eixample fins al carrer Calàbria, com si fessin esses tornaran a travessar-lo cap a l'altra banda un carrer més amunt, i tornarà a passar el mateix altra vegada d'esquerra de l'eixample a dreta, on vorejaran la Sagrada Família i la Pedrera

A partir d'aleshores, encerclaran l'eixample en baixada fins a arribar a la zona del Paral·lel, faran via pel litoral travessant el parc de la Ciutadella o el Port Olímpic fins al Fòrum. D'allà, Diagonal, un circuit pel Poblenou i la Marina i final del recorregut a l'Arc de Triomf. 

Restriccions de circulació i carrers tallats

Les primeres restriccions començaran dissabte a les 13:00 hores a la sortida de la prova, entre passeig de Gràcia, de plaça Catalunya fins a la Gran Via. A les 6.00 hores de diumenge es tallarà la circulació en diferents trams de calçades de plaça de Catalunya, plaça d’Urquinaona, ronda de Sant Pere i ronda de la Universitat.

Dissabte a la tarda, a partir de les 18:00, també es tallarà la circulació de diferents trams de calçades del passeig Lluís Companys i el passeig de Pujades. A partir de les 21:00 es barrarà el pas del lateral del passeig de Picassó, una restricció que diumenge a les 06:00 s'ampliarà a les calçades centrals. 

Diumenge tindran lloc les restriccions més importants de mobilitat, sobretot a partir de les 08:00 i fins que hi passi la cursa. Per exemple, a la zona de sortida està previst que la reobertura sigui a les 11:30. A les darreres zones, està previst que es reobri el trànsit a partir de les 18:30. 

De divendres al vespre fins al diumenge a la tarda estarà prohibit aparcar vehicles, una restricció que pot variar segons el carrer. Per això les autoritats recomanen revisar els cartells de prohibició sobre el terreny. 

Afectacions al transport públic

Hi haurà diverses línies de bus afectades, que es desviaran o de les quals es limitarà el recorregut entre les 6.30 i les 15.00 hores, aproximadament: D20, D50, H8, H10, H12, H14, H16, V9, V11, V13, V15, V17, V19, V21, V23, V25, V27, V29, V31, 6,7, 13, 19, 21, 22, 24, 33, 34, 39, 47, 54, 55, 59, 62, 63, 67, 96, 109, 120, 121, 126, 136,141, 192 i Barcelona Bus Turístic (rutes vermella i blava ).

A causa de la magnitud de l’afectació, entre les 6.30 i les 15.00 hores, l'Ajuntament de Barcelona recomana l’ús del metro per als desplaçaments per les zones per on passa la cursa.