La llegenda del tennis espanyol Manolo Santana ha mort aquest dissabte als 83 anys a Marbella, on vivia. Així ho ha anunciat Mútua Madrid Open, del que fins ara era president d'honor. El 2002 en va ser nomenat director. El compte oficial del torneig ha utilitzat les xarxes socials per "demanar respecte" per la família i "enviar una forta abraçada" als seus sers estimats.
Santana va guanyar dos cops Roland Garros i un cop l'US Open. També va guanyar Wimbledon el 1966, convertint-se en el primer espanyol a aconseguir el prestigiós torneig londinenc. Aquest palmarès, coincidint amb l'auge del tennis, el va permetre situar-se entre les grans figures de l'esport espanyol i mundial del segle XX.
Nascut a Madrid l'any 1938, va començar a jugar a tennis als 10 anys després de fer d'aplegapilotes en un club de la capital. També destaca per ser pioner, en l'àmbit estatal, en rebre el reconeixement internacional pels seus mèrits esportius. El 1965 va assolir el número 1 del tennis mundial.
Mor el tennista Manolo Santana als 83 anys
Va aconseguir quatre torneigs Grand Slam i va ser el primer espanyol en guanyar a Wimbledon

- Manolo Santana, en una imatge d'arxiu -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
La gestió catalana del Prat: buscar el «marge de millora» amb l'oposició d'Aena Bernat Surroca Albet
-
-
-
Puigdemont elogia el pla de Trump per a Gaza: «Té elements positius i per a l'esperança» Oriol March
-
Captar el talent que fuig de Trump i una facultat per a Gaza: 575 anys d'una UB «refugi» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el 11 de desembre de 2021 a les 15:32
Et pot interessar
-
Esports La UEFA posa data al retorn del Barça al Camp Nou: aquest és el rival
-
Esports Bartomeu, imputat per pagar comissions en fitxatges, arran d'una denúncia de Laporta
-
Esports Mor un porter de 19 anys de Tercera Federació després de xocar contra un altre jugador
-
Esports La infermeria del Barça s'omple: Joan Garcia i Raphinha, lesionats
-
Esports De la Fuente contesta Flick després de la lesió de Lamine: «Ni me'n recordo ni m'interessa»
-
Esports Sergio Busquets penja les botes als 37 anys