La llegenda del tennis espanyol Manolo Santana ha mort aquest dissabte als 83 anys a Marbella, on vivia. Així ho ha anunciat Mútua Madrid Open, del que fins ara era president d'honor. El 2002 en va ser nomenat director. El compte oficial del torneig ha utilitzat les xarxes socials per "demanar respecte" per la família i "enviar una forta abraçada" als seus sers estimats.
Santana va guanyar dos cops Roland Garros i un cop l'US Open. També va guanyar Wimbledon el 1966, convertint-se en el primer espanyol a aconseguir el prestigiós torneig londinenc. Aquest palmarès, coincidint amb l'auge del tennis, el va permetre situar-se entre les grans figures de l'esport espanyol i mundial del segle XX.
Nascut a Madrid l'any 1938, va començar a jugar a tennis als 10 anys després de fer d'aplegapilotes en un club de la capital. També destaca per ser pioner, en l'àmbit estatal, en rebre el reconeixement internacional pels seus mèrits esportius. El 1965 va assolir el número 1 del tennis mundial.
Mor el tennista Manolo Santana als 83 anys
Va aconseguir quatre torneigs Grand Slam i va ser el primer espanyol en guanyar a Wimbledon
- Manolo Santana, en una imatge d'arxiu -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de desembre de 2021 a les 15:32
Et pot interessar
-
Esports
El Barça oficialitza el retorn de João Cancelo
-
Esports
El Madrid destitueix Xabi Alonso i escull Arbeloa com a relleu
-
Esports
Les tres primeres etapes del Tour de França 2026 passaran per una seixantena de municipis catalans
-
Esports
El ball viral de Lamine Yamal i els joves del vestidor després de guanyar la Supercopa
-
Esports
Mbappé prohibeix als companys del Reial Madrid fer el passadís al Barça per la Supercopa
-
Esports
El Barça s’imposa al Madrid per guanyar la segona Supercopa consecutiva
