La llegenda del tennis espanyol Manolo Santana ha mort aquest dissabte als 83 anys a Marbella, on vivia. Així ho ha anunciat Mútua Madrid Open, del que fins ara era president d'honor. El 2002 en va ser nomenat director. El compte oficial del torneig ha utilitzat les xarxes socials per "demanar respecte" per la família i "enviar una forta abraçada" als seus sers estimats.
Santana va guanyar dos cops Roland Garros i un cop l'US Open. També va guanyar Wimbledon el 1966, convertint-se en el primer espanyol a aconseguir el prestigiós torneig londinenc. Aquest palmarès, coincidint amb l'auge del tennis, el va permetre situar-se entre les grans figures de l'esport espanyol i mundial del segle XX.
Nascut a Madrid l'any 1938, va començar a jugar a tennis als 10 anys després de fer d'aplegapilotes en un club de la capital. També destaca per ser pioner, en l'àmbit estatal, en rebre el reconeixement internacional pels seus mèrits esportius. El 1965 va assolir el número 1 del tennis mundial.
Mor el tennista Manolo Santana als 83 anys
Esports
Va aconseguir quatre torneigs Grand Slam i va ser el primer espanyol en guanyar a Wimbledon
- Manolo Santana, en una imatge d'arxiu -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Política Cinc claus per entendre què ha decidit Europa sobre l'amnistia a les causes de l'1-O Lluís Girona Boffi
-
Política El TJUE posa pressa a la justícia espanyola: dos mesos per aplicar l'amnistia Lluís Girona Boffi
-
Política La justícia europea no va amb Llarena: manté l'ordre de detenció contra Puigdemont Redacció
-
Política Junqueras dibuixa un «nou horitzó» per a l'independentisme amb l'aval europeu a l'amnistia Lluís Girona Boffi
-
Política Junts treu pit pel pronunciament del TJUE sobre l'amnistia: «És una victòria rotunda» Marc Orts i Cussó
Publicat el
11 de desembre de 2021 a
les 15:32
Et pot interessar
-
Esports
I què vol dir ser francès?
-
Esports
Pantalla gegant a Barcelona per veure l’Espanya-Messi de la final del Mundial
-
Esports
Uns lladres intenten robar a la casa de Lamine Yamal a Esplugues de Llobregat
-
Esports
Rajoy no demana disculpes per l'article racista: «Cal tenir bon humor»
-
Esports
El Govern celebra a les xarxes la classificació d’Espanya per a la final del Mundial
-
Esports
La FIFA prohibeix l'entrada d'estelades al partit entre Espanya i França del Mundial
