Núria Picas torna al Makalu per intentar aconseguir el primer vuitmil

Fa dos anys el projecte va quedar truncat a causa del terratrèmol del Nepal

Publicat el 17 d’abril de 2017 a les 17:48
La corredora Núria Picas ja ha fet les maletes i es dirigeix cap a l'Himàlaia. Un viatge en què intentarà acabar de complir el repte d'escalar un vuitmil. Com en l'anterior ocasió, Picas, s'enfrontarà al Makalu, la muntanya que fa dos anys va intentar escalar amb Ferran Latorre, en una expedició que va quedar truncada pel terratrèmol del Nepal. En aquest cas, el segon intent d'escalar la muntanya segueix sent especial per a l'atleta, ja que va ser la muntanya que també va coronar el seu pare, Gabriel Picas, integrant del Centre d'Excursionista Comarca de Bages, el 1976. 

En la seva aproximació, Picas s'enfrontarà al Makalu acompanyada del bomber berguedà Xavi Batriu, així com del manresà Salva Figueras. L'expedició començarà amb un trekking per la vall de l'Everest que, més endavant, s'enfilarà per tres colls de 6.200 metres per adaptar-se a l'altura. 

L'abril del 2015, Picas va viatjar amb Ferran Latorre al Nepal, amb l'objectiu d'escalar el Makalu, de 8.463 metres. Malauradament, però, als pocs dies d'arribar al camp base, van viure en primera persona el terratrèmol que va sacsejar el país, i van decidir avortar l'ascensió. Un any després, Latorre va tornar al Makalu, i va aconseguir coronar el seu dotzè vuit mil.