Vitaly Shkel, conegut com “la bèstia” o el “monstre”, es va fer famós al nostre país per la seva aparició a Déjame vivir, la segona pel·lícula del projecte Summits of my Life de Kilian Jornet. La setmana passada el misteriós Shkel va aconseguir el rècord d'ascens al pic Lenin, o pic Ibn Sina, que amb 7.134 més és el segon més alt del Tadjikistan i el tercer de l'antiga URSS.
L'atleta rus, que va aconseguir mantenir el ritme de Kilian Jornet a la fallida ascensió a l'Elbrús, va pujar al pic Lenin amb un temps de 5 hores i 6 minuts. Ho va fer coincidint amb l'èpica Lenin Race Vertical Skymarathon, una cursa que amb 14 quilòmetres ascendeix de la cota 4.400 a la 7.000, des de la vessant del Kirguizistan. La cursa forma part de les Skyrunner Russia Series, que inclou diverses curses per sobre els 4.000 i 5.000 metres... amb el colofó de la prova que ascendeix a la muntanya amb el nom del líder soviètic.
De Vitaly Shkel se'n saben poques coses. Va estar un any vivint a 4.000 metres d'altitud per preparar la cursa de l'Elbrús i el seu gran objectiu, com el de Kilian Jornet, passa per fer ascensos a l'Himalaia. Hi haurà competència per fer el rècord de l'Everest?
Rècord «bestial» al pic Lenin
Esports
El rus Vitaly Shkel, “estrella” de la pel·lícula “Déjame vivir” de Kilian Jornet, va pujar la muntanya de 7.134 metres amb un temps de 5 hores i 6 minuts
ARA A PORTADA
-
Societat Grans súpers a dins de mercats municipals: així s'estén (i es paga) el model a Barcelona David Cobo | Ànnia Monreal
-
Societat Els supermercats grans també creixen a Barcelona: se n'han obert 141 en 10 anys Ànnia Monreal | David Cobo
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
04 d’agost de 2014 a
les 15:15
Et pot interessar
-
Esports
Derrota d'Infantino: la FIFA renuncia a privatitzar els mundials
-
Esports
Mor Franco Baresi, llegenda del Milà i del futbol
-
Esports
Guerra oberta entre FIFA i UEFA: els països europeus amenacen amb abandonar el Mundial
-
Esports
Laporta pateix una arrítmia i no viatja a Anglaterra amb el Barça
-
Esports
Pogačar guanya amb absoluta autoritat el Tour que va sortir de Catalunya
-
Esports
La Roja i la «prioridad nacional»
