Uns 150 participants a la primera cursa de la Lliga Berguedà Orientació

David Tarrés i Anabel Fernández guanyen la cursa llarga, i Jordi Arumí i Sílvia Novoa queden primers a la curta

Publicat el 16 de desembre de 2014 a les 22:01
Fora de tot pronòstic, la primera cursa d'orientació de la Lliga Berguedà Orientació ha superat totes les expectatives aquest diumenge a Casserres. En total, segons ha explicat el membre del Club d'Orientació Berguedà, Lleí Viles, hi van participar 150 persones de totes les edats, que van disputar-se el primer lloc a les tres categories que s'havien preparat per a l'ocasió. 

En la primera, l'anomenada cursa llarga de 6,4 quilòmetres lineals i 26 controls de pas, David Tarrés va ser el primer, amb un temps de 49 minuts i 53 segons. En dones, el primer lloc se'l va endur Anabel Fernández, amb poc més d'una hora i dos minuts. Darrera seu, el mateix Lleí Viles i Pol Ràfols, així com Ona Ràfols i Ampa Gil. 

El circuit curt tenia 3,6 quilòmetres lineals i 16 controls, i va estar liderat per Jordi Arumí en homes i Sílvia Novo en dones. A més, els organitzadors van preparar una tercera categoria anomenada Correxic, perquè els nens i nenes de 2 a 5 anys també poguessin participar en aquesta disciplina encara poc concorreguda a Catalunya. 

Pel Club d'Orientació Berguedà, aquesta primera cursa a Casserres va començar “amb força” i molt positivisme, tenint en compte l'oferta de curses de muntanya que hi havia aquest mateix diumenge a la comarca. De cara a la següent que es disputarà a Olvan el 25 de gener, però, tenen previst incorporar certes millores com, per exemple, repartir entre els corredors xips electrònics. Això permetrà no haver de córrer amb la tarja de paper tradicional i poder formar part del registre de la classificació final. Aquesta propera cursa, a més, també serà una activitat escolar que tutoritzarà el Consell Esportiu del Berguedà. 

Per què una lliga?

Segons Viles, la voluntat d'organitzar una lliga va sortir després de valorar que, cada any, es muntaven diverses curses populars però que, aquestes, no acabaven de tenir prou ressò. A més, es va considerar que, d'aquesta manera, es motivaria gent nova a participar en aquest esport en creixement.

En aquesta darrera cursa, a més, un dels objectius era col·laborar amb La Marató de TV3, per qui es va recaptar un total de 925 euros conjuntament amb l'Ajuntament de Casserres.
 

Resultats de la Cursa d'Orientació de Casserres

Resultats parcials de la cursa de Casserres