Vídeo | L'Estadi Johan Cruyff esclata contra Rubiales durant el Gàmper femení: «Dimissió!»

Fonts del club consideren les seves accions "impròpies" d'un president de la Federació Espanyola de Futbol, però confirmen que per ara no hi haurà cap pronunciament oficial

  • L'Estadi Johan Cruyff, en una imatge d'arxiu -
Publicat el 24 d’agost de 2023 a les 18:57
El cas Luis Rubiales ha anat escalant amb el pas dels dies, però el Barça ha evitat mullar-se fins al final. Fonts del club van explicar a Nació que, per ara, no hi haurà cap pronunciament oficial de l'entitat sobre les polèmiques actuacions del president de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), que dimitirà aquest divendres en l'assemblea extraordinària. Qui no s'ha quedat callat ha estat l'Estadi Johan Cruyff, que ha corejat "Rubiales marxa ja!" i "Rubiales dimissió" durant el Trofeu Joan Gamper femení.
 
El club prefereix esperar a les "oportunes explicacions" que creu que ha de donar Rubiales en l'assemblea, i en la que no tenia previst presentar la seva dimissió. De fet, tot el contrari: volia intentar refermar-se en el càrrec amb el suport dels representants territorials del màxim òrgan del futbol espanyol. Les pressions polítiques i socials, però, ho han fet impossible. Qui tampoc s'ha posicionat fins ara és la Federació Catalana de Futbol, igual que el Girona, l'altre equip català de primera divisió, i l'Espanyol, l'única que està a segona aquesta temporada.

[noticiadiari]2/261643[/noticiadiari]
Val a dir que aquest silenci públic del Barça lliga amb la resta dels clubs de la màxima categoria del futbol espanyol, amb el Getafe, la Reial Societat i l'Osasuna sent els únics clubs que per ara han demanat obertament la dimissió de Rubiales. A Catalunya, el Sant Andreu i l'Europa també s'han sumat a la postura del club madrileny. Per ara, són les tres úniques entitats que han estat contundents sobre la continuïtat del president de la RFEF.

Fins aquest dijous, ni aquests posicionaments, ni la pressió de pràcticament tots els grups polítics del Congrés dels Diputats, ni les paraules de Pedro Sánchez, ni l'ampli rebuig social havien estat suficients perquè Rubiales es plantegés la dimissió. Per això, des del govern espanyol ja s'obria la porta a una inhabilitació que comportés el seu cessament. Si bé, ja no serà necessari.

[plantillavirals]