Xavi Hernández deixarà de ser l'entrenador del Barça quan acabi la temporada. Així ho ha anunciat l'entrenador després de la derrota contra el Vila-real a Montjuïc, on ha detallat que abandonarà el càrrec el 30 de juny. La decisió ha estat presa després d'una reunió amb Joan Laporta i el seu entorn conformat principalment per Deco com a director esportiu i Rafa Yuste com a vicepresident.
El tècnic terrassenc, en una de les compareixences més sinceres que se li recorden, ha confessat que com a culer "no es pot permetre aquesta situació": "Es necessita un canvi de rumb i de dinàmica, els jugadors s'alliberaran". Els futbolistes havien assumit la culpabilitat de la crisi de l'equip en defensa de l'entrenador, però Xavi ha insistit que ell és l'únic responsable de la situació actual.
Xavi també ha remarcat que no es mou per diners, i que això no serà un impediment a la seva sortida: "Em moc pel cor i penso que aquesta és la millor solució per al club. No vull ser un problema". D'aquesta manera, Xavi posarà fi a una trajectòria de gairebé tres anys a la banqueta blaugrana independentment, segons assegura, del que passi en el que resta de temporada. Ni que guanyi la Champions.
El terrassenc va arribar a can Barça el novembre del 2021, agafant el relleu de Ronald Koeman en un dels moments més complicats a nivell esportiu i econòmic de la història recent del club. Messi havia marxat dramàticament, a la caixa forta no quedava ni un euro i el projecte esportiu feia aigües amb una plantilla incapaç de competir a l'alt nivell que se li exigeix a un club com el Barça.
Aquell primer va ser d'adaptació i d'intentar salvar els mobles amb la vista posada en la temporada següent. A la 2022/2023 tornarien per fi els títols al Camp Nou amb una Supercopa d'Espanya que es va guanyar de forma espectacular al Reial Madrid i una Lliga que es va aconseguir de manera absolutament dominant, una defensa que no concedia i uns davanters que marcaven. Tot el que precisament ara li ha faltat a l'equip.
[plantillavirals]
Xavi marxarà del Barça a final de temporada
L'entrenador creu que l'equip necessita un "canvi de rumb" davant la greu crisi que afronta: "Com a culer no puc permetre aquesta situació"
- Xavi Hernández, en el Clàssic d'aquesta temporada a Montjuïc -
- FCB
- Xavi Hernández -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos David Cobo
-
El pla Collboni per instal·lar 500 càmeres enfocarà als punts amb més delictes o manifestacions David Cobo
Publicat el 27 de gener de 2024 a les 21:02
Et pot interessar
-
Esports
Pedri cau lesionat: diagnòstic i temps de baixa
-
Esports
Un exporter de la Masia atropella mortalment un ancià en cadira de rodes
-
Esports
Bartomeu, jutjat per injuriar Jaume Roures amb perfils anònims a xarxes socials pagats pel Barça
-
Esports
Dani Alves es converteix en predicador en una església de Girona: «He fet un pacte amb Déu»
-
Esports
Baralla al final del clàssic: els gestos del Madrid a Lamine Yamal i una falta no xiulada
-
Esports
El Barça perd contra el Madrid en un clàssic tens i polèmic
