L'Olot no passa de l'empat al Prat i la continuïtat de Vílchez perilla (0-0)

Esports

L'únic resultat que valia era la victòria i la junta podria actuar en les properes hores | Tot i el mal resultat, l'equip surt provisionalment de la zona de descens i es col·loca quinzè

Publicat el 22 de desembre de 2013 a les 13:00
Edu Vílchez, en l'últim partit a casa contra el Lleida. Foto: Martí Albesa

L’Olot ha empatat aquest migdia al camp del Prat a i ja encadena nou jornades sense guanyar. Ha estat un partit diferent als últims dels olotins, en què han buscat la victòria, han dominat bona part de l'enfrontament i han mantingut la porteria a zero, però ja són quatre els partits consecutius en què l'equip no ha marcat ni un sol gol. El Prat és el cuer i feia sis jornades que perdia, però ni així la Unió Esportiva Olot ha pogut sumar els tres punts. 

L'Olot i, especialment, el tècnic Edu Vílchez vivien avui una autèntica final. El vallesà tenia tots els números per ser destituït si l'equip no obtenia la victòria davant del cuer destacat de la categoria, i per afrontar-la ha plantejat tota una revolució en l'onze titular. En un equip acostumat a fer pocs canvis, fins a sis jugadors han caigut de l'alineació. Especialment sorprenent ha estat la decisió de deixar Carlos Martínez ‒l'únic jugador olotí que havia vist porteria en els últims quatre partits‒ a la banqueta.

La primera meitat ha començat amb una tònica diferent de la dels últims partits ‒en cinc de les últimes set jornades, al minut 15 l'Olot ja perdia‒ i els visitants tenien el domini absolut del partit, però sense generar ocasions clares, i la possessió i el control no s'han transformat en gols. A més, en alguna ocasió s'han endut un ensurt: a pocs minuts del final de la primera part, Abel ha hagut de llançar-se a terra per tallar una contra que hauria deixat en avantatge franc els atacants pratencs contra Óscar, que avui tornava a ser titular. Al descans s'hi ha arribat amb el zero a zero inicial.

A la represa, els olotins han cedit el control del partit, i ha sigut el Prat qui s'ha estirat i ha tingut les ocasions més clares, com un xut de Rubén desviat per molt poc. Edu Vílchez ha decidit donar entrada a Carlos Martínez per Arnal, i han arribat un parell de bones ocasions pels garrotxins. Uri ha aconseguit driblar el porter, però la seva passada de la mort no ha trobat rematador, i tot seguit Carlos Martínez ha estavellat la pilota al cos del porter Toni, a passada del mateix Uri.

Vílchez esgota els canvis aviat

Les oportunitats, però, queien de les dues bandes i Fran Bea ha xutat una falta perillosa que ha passat molt a prop de la porteria d'Óscar. Edu Vílchez ha esgotat els canvis donant entrada a Reverter per Uri i a Miki per Abel, que havia vist una targeta minuts abans. Rubén ha tornat a fer lluir Óscar en l'última ocasió pel Prat. En els últims minuts, l'Olot s'ha bolcat en atac i ha provocat alguna falta perillosa i fins i tot l'expulsió d'Artabe. Però el gol finalment no ha arribat, ni en l'última ocasió, un córner que Xavi Muñoz ha rematat fora just abans que l'àrbitre xiulés el final.

Tot i que l'objectiu al camp del cuer era la victòria, amb aquest punt, la Unió Esportiva Olot surt de la zona de descens, però l'empat del Badalona al camp del Lleida Esportiu el manté encara en zona de promoció de descens. La setmana passada la junta va anunciar que segons quin fos el resultat d'aquest partit es podrien prendre mesures i caldrà estar atents en les properes hores per saber si Edu Vílchez continua sent l'entrenador de l'equip olotí.

AE PRAT, 0 - UE OLOT, 0
AE Prat:  Toni, Sierra, Artabe, Rafa Murillo, Álvaro, Fernando, Ignacio (Víctor García, minut 71), Rubén, Kante, Granell i Fran Bea (Manu, minut 77).

UE Olot:  Óscar, Valentín, Serra, Savall, Hostench, Abel (Miki Martínez, minut 73), Xavi Muñoz, David López, Coro, Arnal (Carlos Martínez, minut 54) i Uri (Reverter, minut 65).

Àrbitre:  Alexandre Alemán Pérez. Ha amoestat als locals Rubén, Granell, i als visitants Uri i Abel, i ha expulsat per doble groga al local Artabe.
Escull Garrotxa com la teva font preferida de Google