20
de març
del
2015
Actualitzat
a les
22:55h
Josep Ferrés és el regidor responsable de l'elaboració del Pla de Mobilitat d'Olot. Foto: Martí Albesa
Olot vol suprimir les voreres dels carrers de menys de sis metres d'amplada i convertir aquestes vies estretes de la ciutat en carrers de plataforma única. És un dels punts del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, que el ple municipal ha aprovat per unanimitat. Pel líder d'ERC, Pere Gómez, es tracta "d'un pla molt ambiciós i també factible".
L'objectiu de suprimir les voreres és, segons el regidor de mobilitat, Josep Ferrés, donar més prioritat i seguretat als vianants. "Sabem per altres llocs d'Europa que porta una disminució d'accidents", aclareix Ferrés. La mesura compta amb el ple suport del PSC. "Ens agrada", deixa palès el regidor Albert Rubirola. En canvi, no ho veu gaire bé la portaveu del PP, Júlia Sala: "En no haver-hi voreres, la gent camina més pel mig del carrer i en passar-hi els cotxes, encara és més perillós".
Invertir 20 milions d'euros als propers 10 anys
L'eliminació de les voreres s'emporta un 58% dels 20 milions d'euros que segons el pla cal invertir als propers deu anys per fer una ciutat amb menys presència de cotxes. Entre les 61 accions detallades en el redactat, s'aposta per habilitar més aparcaments de motos i de bicicletes, més carrils bici i augmentar i fer més visibles els passos de vianants.
El pla també preveu una redistribució de les zones blaves i estendre per a ciutat les zones verdes i les zones d'aparcament limitat. A més, l'ajuntament es compromet a prioritzar vehicles eficients energèticament quan els serveis municipals n'hagin de comprar i volen aconseguir que a Olot hi hagi algun punt de recàrrega de vehicles elèctrics.