Creix en un 5,5% l'ocupació dels avions que operen des de l'aeroport de Girona

Les companyies al marge de Ryanair són les que més passatgers guanyen

Irene Giménez Vinyet
09 d'agost del 2014
L'aeroport Girona-Costa Brava, situat a Vilobí d'Onyar (Selva)
L'aeroport Girona-Costa Brava, situat a Vilobí d'Onyar (Selva) | Tania Tapia / ACN
La torre de control de l`aeroport gironí. Foto: Tania Tapia / ACN

Segons fonts d'AENA, des de principi d'any, l'ocupació dels avions que operen a l'aeroport de Girona ha augmentat un 5,5%, situant-se així als voltants del 80% total dels avions que surten des de Vilobí d'Onyar.
 
Al marge de Ryanair, les altres companyies han transportat un 11% de passatgers més que l'any anterior, entre el gener i el maig. Per exemple, Transavia, que vola a Amsterdam i Rotterdam, ha crescut en un 7%, i Thomson, que viatja a Brussel·les, Londres i Manchester ha experimentat un creixement del 5%.
 
Algunes de les raons per les quals es dona aquesta situació de millora són la congelació de taxes als aeroports durant els pròxims deu anys anunciades per l'Estat, els 175 avions que Ryanair vol comprar en 5 anys, i sobretot, que volar des de l'aeroport de Girona és molt més barat que fer-ho des del Prat.
 
Tot i així, l'aeroport de Girona fa mesos que pateix la davallada del nombre de passatgers, una situació que, previsiblement pot empitjorar si la principal companyia que hi opera, la irlandesa Ryanair, confirma la retallada de vols prevista per l'hivern i que deixarà Girona amb només 14 connexions, encara que la retallada no és definitiva.