'És molt complicat dir quanta gent ha passat per aquí però calculem que al llarg del dia hem rebut de 4.000 a 5.000 visitants', ha comentat Jesús Pastor, gerent de l'Associació d'Hostaleria de Girona i radial, una de les entitats impulsores d'una festa que ha comptat amb recreacions històriques del setge napoleònic a la capital gironina, demostracions d'oficis del segle XIX, mercat de productes artesanals i ranxo napoleònic a preus populars.
'En fem una valoració molt positiva perquè el dia ha acompanyat i les activitats han estat molt ben organitzades, gràcies al grup de persones que des de fa dos anys hem estat treballant en aquest projecte', ha assenyalat Pastor, que ha reconegut que el que més 'por' els hi feia era comprovar quina seria la resposta de la gent. 'Tot i que no hem pogut fer gaire difusió de l'activitat, el públic ha respost molt bé i així hem batut dos mites gironins: el que diu que a Girona no es pot fer res al carrer i el que assegura que la gent de Girona no surt el diumenge', ha afirmat amb ironia el gerent de l'Associació d'Hostaleria de Girona i radial.
'Hem demostrat que no sortia perquè bàsicament no se li donaven ofertes prou atractives a la ciutat', ha puntualitzat Pastor, que ha explicat que les activitats amb més acceptació per part del públic han estat la cercavila, 'que ens ha permès arrossegar molta gent del Barri Vell fins a la Devesa', i les recreacions històriques. De fet, en aquestes recreacions hi han participat més de 90 personatges que han representat tan els defensors de la ciutat Miquelets de Girona, Heroïnes de Santa Bàrbara, Hússars de Sant Narcís i Sometents com els assetjants de la ciutat, les tropes franceses, que han comptat amb l'ajuda d'un autèntic canó del segle XIX.
'Aquests espectacles han funcionat molt bé gràcies a uns guions molt acurats històricament i al suport de grups de recreació de fora de Girona', ha reiterat el gerent de l'Associació d'Hostaleria de Girona i radial, que ha assegurat que el públic ha estat d'allò més heterogeni. 'De totes les edats, des de gent jove fins a gent gran i sobretot moltes famílies', ha afegit Pastor. Segons els organitzadors, l'èxit de públic és un bon símptoma que garantirà la continuïtat d'aquesta Festa Napoleònica. 'Volem que es converteixi com un Temps de Flors, que sigui un esdeveniment cultural i turístic fixe que faciliti que la història de Girona sigui coneguda per tots els gironins', ha reflexionat Pastor en veu alta.
Amb vista a l'any vinent ja s'han pensat una sèrie de millores. 'Hem de fer venir més recreadors i millorar en temes de neteja, organització i seguretat', ha finalitzat el gerent de l'Associació d'Hostaleria de Girona i radial.