Els preus de l'energia a l'estat espanyol estan disparats. Segons l'economista, el rebut del gas natural pujarà el pròxim octubre al voltant d'un 5% per als consumidors domèstics degut al fort increment de la matèria prima, un extrem que ja s'ha fet sentir en el preu de la bombona de butà, que ahir va augmentar un 4,9%.
La pujada del gas se sumarà a la registrada durant el trimestre anterior del 3,4%, el que suposarà que en només sis mesos el preu s'haurà incrementat un 8%, just per l'últim trimestre de l'any, el de major consum.
No és un bon moment per als consumidors. El rebut de la llum es troba també a un dels nivells més alts dels últims quatre anys, tot i que si comparem els increments de 2018 i 2017 només suposa un increment del 2% per al consumidor mitjà.
Davant d'aquesta situació, la ministra per la Transició Ecològica, Teresa Ribera, té previst comparèixer al Congrés dels Diputats aquest 19 de setembre per explicar l'increment en el preu de la llum registrat en els últims mesos, i que s'ha aguditzat a l'agost amb un augment del 35,5% respecte al mateix mes de l'any passat, registrant el seu nivell mensual més alt des de gener de 2017.
Durant la seva intervenció, Ribera parlarà sobre aquest encariment del preu de la llum i aprofitarà també per tractar l'estat actual dels bons socials elèctrics i la pobresa energètica.
Un consumidor mitjà paga aquest any 10 euros més que els que pagava en el mateix període l'any anterior. En el cas de comparar les xifres, l'any 2016 un consumidor mitjà pagava 60 euros menys del que paga actualment i en el cas d'una família amb dos fills, 80 euros menys. Per aquesta raó Teresa Ribera anunciarà un paquet de mesures que permetin reduir el preu de l'electricitat.
El gas se suma a l'electricitat i pujarà un 5%
Societat
Un consumidor mitjà paga ara 10 euros més que els que pagava en el mateix període l'any anterior
ARA A PORTADA
-
Societat Detenen un home a l’Escala per saltar-se tres vegades l’ordre d’allunyament de la seva exparella ACN
-
Política Salellas manté Junts com a soci prioritari i no tanca la porta a negociar «amb qui calgui» ACN
-
Societat Suport psicològic al personal de pal·liatius: la nova mesura per «tenir cura dels que cuiden» ACN
-
Societat Més busos interurbans i dues noves rutes: consulta les tretze línies reforçades aquest setembre Neus Climent / Agències
-
Societat Sanció de 300.000 euros a l'empresa de l'operari que va provocar l'incendi de les Gavarres Neus Climent
Publicat el
19 de setembre de 2018 a
les 22:00
Et pot interessar
-
Societat
Mor un ciclista de 68 anys envestit per una furgoneta a l'Alt Empordà
-
Societat
Mor una dona de 73 anys ofegada a una platja de l'Alt Empordà
-
Societat
Retards de mitja hora a Rodalies per una incidència a l'entrada de Girona
-
Societat
Salut impulsa tres projectes per «posar el domicili del pacient i la comunitat al centre» a Girona
-
Societat
Intel·ligència artificial per evitar ofegaments: Platja d'Aro i Roses, pioneres del projecte
-
Societat
Detingut un home a la Jonquera cercat per les autoritats franceses per intent d’homicidi
