Els comerços del Girona Centre Eix Comercial tindran una botiga virtual

Publicat el 11 d’abril de 2009 a les 08:02
 
Una seixantena de botigues seran les que, d'entrada, oferiran els seu productes a través d'Internet. L'associació Girona Centre Eix Comercial preveu que aquest sigui només el punt de partida i que, amb el temps, més comerços es vagin adherint a la botiga virtual. Aquesta iniciativa és un dels primers serveis que l'associació ofereix als comerços adherits després de la fusió dels comerços del Barri Vell i l'Eixample en la nova associació.
 
Una altra de les iniciatives preveu posar en funcionament un servei de neteja privat i corporatiu de l'associació de comerciants per a netejar les voreres i els vidres dels aparadors de les botigues. El president de l'agrupació de comerciants, Josep Maria Noguer, ha explicat que són els primers passos per 'arribar a ser el que volem ser', un eix comercial a l'aire lliure de referència per a les comarques gironines.
 
El Girona Centre Eix Comercial ha estrenat una nova marca que aplega tots els comerços de la zona i una campanya publicitària en premsa, ràdio, televisió, cinemes i Internet per donar a conèixer la zona comercial també al sud de França i a les comarques de Barcelona, sobretot al Maresme i Osona.
 
L'associació, el departament d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat i l'Ajuntament de Girona han presentat, aquest dilluns, el pla estratègic que preveu, en dos anys, donar un impuls a un dels motors econòmics més importants de la ciutat. Són 600.000 metres quadrats de comerços i serveis en uns 500 establiments que generen el 20% d'ocupació a la ciutat. La campanya té un pressupost de 200.000 euros en dos anys.
 
Actualment l'associació té 250 socis, la meitat dels que podria tenir. Per això, el missatge que volen transmetre als comerciants és que l'associació vol 'treballar per ells' perquè decideixin formar part de l'agrupació de comerciants. El director dels serveis territorials del departament d'Innovació, Universitats i Empresa, David Mascort, ha explicat que el Govern s'ha compromès a elaborar un estudi sobre l'oferta comercial per establir quines són les millors estratègies de futur per incrementar el nombre de socis i la competitivitat de l'associació.
 
En la mateixa línia, la tinent d'alcalde de Desenvolupament Local i Promoció de la Ciutat, Cristina Alsina, ha afegit que la importància de la campanya de l'associació és la 'professionalització' dels comerciants i l'impuls per promocionar els comerços de la ciutat. Una nova marca per aplegar els comerços i una campanya publicitària que uneix els carrers del Barri Vell amb els de l'Eixample seran les línies principals d'aquest any.