El portaveu de Transports de l'executiu comunitari, Fabio Pirotta, ha explicat a l'ACN que el seu departament va enviar dimecres una carta formal a Ryanair 'per saber si l'aerolínia pensa aplicar la normativa comunitària en matèria de compensació als passatgers', si finalment procedeix a anul·lar els bitllets que no s'hagin adquirit directament a la seva pàgina web.
La carta enviada ahir és el primer requeriment formal de la Comissió Europea (CE) a Ryanair sobre la polèmica de la cancel·lació de bitllets. Fins ara, Brussel·les només havia fet una crida informal a la companyia perquè no anul·lés les reserves i havia anunciat que estudia si la mesura viola la llei comunitària. Amb la missiva, Brussel·les no pretén que Ryanair faci marxa enrere amb la decisió anunciada sinó que vol tenir informació directa de la companyia irlandesa sobre la situació i verificar si els afectats podran acollir-se a la normativa europea que preveu compensacions econòmiques pels passatgers a qui se'ls denegui l'embarcament.
'Ara mateix no podem confirmar si Ryanair té l'obligació de compensar els passatgers. Hem enviat la carta precisament per identificar què està passant, què pensa fer Ryanair amb els bitllets adquirits fora de la seva pàgina web', ha subratllat Pirotta. Segons el portaveu europeu de Transports, l'aerolínia té l'obligació de donar una resposta 'aviat' a la Comissió, tot i que no té un termini màxim per fer-ho.
Segons el reglament europeu sobre compensació i assistència als passatgers aeris, en cas de denegació d'embarcament, la companyia ha de compensar els viatgers afectats amb 250 euros en vols de fins a 1.500 quilòmetres i amb 400 euros si es tracta de vols intracomunitaris de més de 1.500 quilòmetres o si es tracta de qualsevol tipus de vol d'entre 1.500 i 3.000 quilòmetres.