25è aniversari de Mercagirona

La tinenta d'alcalde de Desenvolupament Local i Promoció de la Ciutat, Cristina Alsina i el portaveu dels majoristes de Mercagirona, Marc Danés, van inaugurar divendres aquesta celebració.

  • Jair Bolsonaro, en una foto d'arxiu -
Publicat el 17 de maig de 2009 a les 10:39

Un projecte iniciat amb molta il·lusió que va aportar a la ciutat la base de distribució de fruites i verdures per abastir els principals comerços al detall de les comarques gironines i el Mercat Municipal d’Abastaments (Mercat del Lleó). La tinenta d’alcalde de Desenvolupament Local i Promoció de la Ciutat, Cristina Alsina i el portaveu dels majoristes de Mercagirona, Marc Danés, van inaugurar la celebració donant la benvinguda als assistents i a totes les persones que al llarg de tot aquest temps han aportat la seva experiència i els seus esforços en fer de Mercagirona un referent.

Durant l’acte els majoristes van convidar als assistents a un aperitiu i es va veure un DVD amb imatges del mercat durant aquests 25 anys, des dels seus inicis amb la instal·lació dels pagesos a la vora del riu, els magatzems ubicats sota les voltes de davant del mercat del Lleó fins a la construcció de l’actual Mercagirona i totes les millores que s’han implantat fins a l’actualitat.

En els darrers anys s’ha fet un esforç importantíssim en el reciclatge i actualment es separen 250 tones de matèria orgànica, i procedents dels envasos i embalatges, 140 de fusta, 130 de cartró i 60 de plàstic.

Actualment, operen al mercat 10 empreses majoristes. L’any 2008 van comercialitzar més de 38 milions de kgs de tota mena de fruita i verdura.