28 invidents gironins poden votar avui de manera autònoma

Publicat el 09 de març de 2008 a les 08:02
 
Aquest és un servei que els invidents podien demanar a tot l'Estat espanyol, al qual s'han acollit 28 gironins. Per a fer-ho possible, les meses electorals on votaran disposaran d'uns paquets on hi ha els diferents sobres per a votar els candidats al Congrés i al Senat, escrits en nomenclatura braille. També s'habilitarà una sala a cadascuna de les meses on hi vagin invidents a votar perquè puguin tenir privacitat i prendre's l'estona que necessitin per llegir les butlletes.
 
Per les votacions al Congrés, els votants invidents tindran un sobre on hi haurà les més de 20 candidatures que es presenten a la demarcació. Un cop escullin el partit que volen votar, l'inclouran en un sobre ordinari de tal manera que el seu vot no es distingirà, alhora de fer l'escrutini, de la resta de vots.
 
Pel Senat, s'han elaborat unes carpetes foradades a la superfície de les quals s'ha escrit en braille el nom de les llistes i dels candidats. A sota de la carpeta hi haurà un full convencional amb tots els noms. Un cop el votant esculli les persones que vol votar, farà una creu al foradet que hi ha al costat del nom i el full que hi ha a sota quedarà automàticament marcat.
 
El subdelegat del govern espanyol a Girona, Francesc Francisco Busquets, ha explicat que aquest dimecres han rebut aquests paquets, que seran repartits a cadascuna de les meses el mateix dia 9 de març.