Adif comença el viaducte del TGV sobre N-156 a Riudellots

Publicat el 28 d’agost de 2008 a les 08:02
 
El viaducte és un dels quatre que es construiran en el tram de 8 quilòmetres de longitud entre Riudellots i el carrer Joan Torró. Tram que passa per Vilobí d'Onyar, Riudellots de la Selva, Aiguaviva, Fornells de la Selva i Girona. Les obres han estat adjudicades a l'empresa Acciona Infraestructura per un import de més de 74 milions d'euros.
 
Els treballs han començat amb la cimentació d'un dels dos estreps i dels dos primers pilars. L'estructura del viaducte compta amb tres obertures de llum d'entre 30 i 40 metres de longitud i un tauler format per una secció de 14 metres d'ample. Les piles i els estreps seran de formigó armat. Tanmateix, la cimentació dels estreps serà profunda amb pilotis circulars d'1,8 metres de diàmetre també de formigó.
 
La construcció de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa està cofinançada pel Fons de Cohesió de la Unió Europea, encaminat a afavorir el desenvolupament i la vertebració territorial a través del ferrocarril. Aquest contribueix a reduir les disparitats socials i econòmiques entre els ciutadans de la Unió.