La col·locació de la via que es farà des de la base de Sant Feliu de Buixalleu (Selva) tindrà una longitud de 48,9 quilometres, 200 quilometres de carril i 550.000 tones de balast. El servei d'assistència té com a objectiu dotar de recolzament tècnic a la direcció de l'obra pel control dels treballs, des de la coronació de la capa de balast, com l'estructura dels túnels o la recepció final de la via.
El projecte, que inclou les operacions per fer el muntatge de via d'aquest tram que comença a la Roca del Vallès i finalitza a Vilobí d'Onyar (la Selva), va ser aprovat el maig passat per Adif. L'empresa pública preveu que estigui acabat en vuit mesos i destinarà 11.575.829 euros a la seva construcció.
El tram serà de via doble. Així mateix, per la seva execució total s'utilitzaran 200.589 metres de carril, 10.877 metres de vies auxiliars, 1.263 soldadures d'alumini tèrmic, 550.000 tones de balast, 161.053 travesses de formigó i d'altres aparells de via.
El recorregut la Roca-Riudellots comptarà amb 25 viaductes i deu túnels. A més de nou passos superiors, vuit inferiors i quatre passos de fauna per garantir la preservació dels corredors biològics en espais de gran valor ambiental com els Parcs Naturals del Montseny o el Montnegre-Corredor.