La Direcció General de Protecció Civil (DGPC) de la Generalitat ha fet una crida a la població per tal que prengui les mesures adients d'autoprotecció i eviti situacions i activitats de risc en les hores de màxima insolació al llarg dels propers dies en que les temperatures seran especialment elevades. Segons l'avís del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), les temperatures poden ser especialment altes aquest divendres, fins i tot pel que correspon a aquestes dates d'agost, a les comarques de les Garrigues, Noguera, Pallars Jussà, Pla d'Urgell, Segarra, Segrià i Urgell. Amb tot, Protecció Civil alerta que la situació de calor continuarà durant el cap de setmana i la seva afectació serà més extensa.
Des del Centre de Coordinació d'Emergències de Catalunya (CECAT), de la Direcció General de Protecció Civil, es fa un seguiment continuat de la situació, especialment als àmbits de major vulnerabilitat i població de les comarques de Ponent.
Davant d'aquesta situació meteorològica de risc per calor, Protecció Civil recomana seguir alguns consells com el control de la temperatura a les llars -tancant les persianes de les finestres on toca el sol o climatitzant les habitacions amb aparells d'aire acondicionat o ventiladors-, i evitant el sol directe al carrer -caminant per l'obra, portar una gorra, beure sovint aigua-.
Així mateix, pel que fa a les activitats físiques a la muntanya, la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments (DGPEIS) recomana evitar l'activitat de màxim esforç a les hores de més insolació, tot protegint-se i hidratant-se sovint.

- L'onada de calor deixa temperatures de fins a 40ºC a comarques de Ponent i les Terres de l'Ebre | ACN -
- |
ARA A PORTADA
Publicat el 19 d’agost de 2011 a les 16:01
Et pot interessar
-
Societat Mor un home ofegat a Begur quan feia pesca submarina
-
Societat Les botigues del centre de la Bisbal d'Empordà tancaran a dos quarts de deu per frenar l'incivisme
-
Societat Adequar el solar del nou institut de Salt costarà 300.000 euros a l'Ajuntament
-
Societat SOS Costa Brava denuncia que Santa Cristina d'Aro vol convertir un aparcament i superfície comercial en habitatges
-
Societat Restringeixen l'aigua de l'aixeta als veïns de Bonmatí per la presència d'un compost químic
-
Societat Tornen els contenidors de vidre a Girona i augmenta la recollida de resta i orgànica