Aproven el quart carril de l'AP-7 a Girona

Les obres començaran "aviat", segons ha anunciat Joaquim Nadal en una conferència a la seu de Girona del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya.

Publicat el 24 d’octubre de 2009 a les 18:32


El president dels enginyers Industrials de Catalunya a Girona, Joan Ll. Serarols, i el conseller Joaquim Nadal, en la conferència a Girona. Foto: Lourdes Casademont / ACN.

El Ministeri de Foment va aprovar la setmana passada a Acesa el projecte d'ampliació a tres carrils del tram de Girona de l'AP-7, amb un carril addicional, i la previsió és que les obres comencin aviat, segons ha anunciat el conseller del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, en una conferència a la seu de Girona del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya titulada 'Present i futur de les infraestructures de Girona'. El conseller també ha augurat que la futura autovia A-2 serà 'objecte de polèmica durant un temps' pels entrebancs que hi ha en les obres d'alguns trams però que les solucions estan 'orientades'.

Després de desglossar les àrees més importants del Pacte Nacional per a les Infraestructures, aprovat pel Govern el 16 d'octubre passat, Nadal ha esmentat algunes de les obres que previstes a les carreteres de la demarcació de Girona, com és el cas de l'A-2, el desdoblament de la N-II. Nadal ha augurat que encara serà 'objecte de polèmica durant un temps' perquè 'tothom coneix fins a quin punt aquesta és una carretera entrebancada'.

Nadal calcula que abans de dos anys podria licitar-se el tram que va de Tordera a Maçanet, valorat amb 296 MEUR. El tram de Maçanet-Sils, en canvi, que va patir la recessió de l'empresa Copcisa, té 'problemes seriosos' d'aprovació del modificat del projecte, que encaria el pressupost inicial, i la seva re-licitació, que podrien allargar la seva continuació anys. 'No vull espantar a ningú', ha dit Nadal, i ha posat l'exemple d'un cas similar que va trigar fins a cinc anys a reprendre's. Una sort similar preveu que tindrà el tram que va de Sils a Caldes, actualment amb les obres aturades pel concurs de creditors de l'empresa Begar, però aquesta podria reprendre's abans de mig any. Tot i això, ha volgut donar un missatge de tranquil·litat i ha dit que, malgrat que en els pressupostos de l'Estat podria semblar que l'A-2 està 'aturada i sospesa', la solució de tots els temes que afecten a aquesta via està 'orientada'.

Durant la conferència, Nadal ha anunciat que Foment va aprovar la setmana passada a Acesa el projecte d'ampliació a quatre carrils en el tram de l'AP-7 a Girona. Està previst que les obres comencin aviat i continuïn les obres d'ampliació fins més enllà de Sant Julià de Ramis, que ja han començat.

Entre les preguntes fetes pels assistents, hi ha hagut vàries intervencions, com ara la petició de millorar les connexions ferroviàries entre Blanes i Girona o la de fer efectiu el retorn del cabal del Ter. Sobre aquest últim aspecte, Nadal ha respost que el Govern n'és molt conscient i ben aviat complirà el compromís que estableix el Pacte Nacional per a les Infraestructures, tot dient que 'tant bon punt estiguin fetes totes les connexions, el sistema no prendrà aigua al Ter'.

També se li ha proposat la possibilitat d'estudiar l'ampliació a quatre carrils de la variant de Sant Daniel i Nadal ha estat contundent dient 'la resposta és no'. I ha valorat d''insensata' la idea d'aquells que, en el pol oposat, defensen suprimir aquesta via un cop entrin en funcionament els quatre carrils de l'AP-7.

Durant la presentació, el president d'Enginyers Industrials de Catalunya a Girona, Joan Ll. Serarols, ha reconegut la 'gran visió de futur' de Nadal en els més de vint anys que va ser alcalde de la ciutat, que va contribuir a transformar-la en la imatge que té actualment.