Blanes inverteix tres milions d'euros en la transformació de la rambla Joaquim Ruyra

Publicat el 14 de setembre de 2008 a les 06:02
 
Els treballs consistiran en ampliar les voreres, que quedaran al mateix nivell de la calçada, i suprimir un dels dos carrils de circulació actual per destinar-lo a càrrega i descàrrega. L'actuació també inclou millores en quatre carrers de l'entorn. L'Ajuntament ha demanat 'comprensió' i paciència' als ciutadans perquè durant els cinc mesos i mig que durin les obres aquesta artèria d'accés al municipi estarà totalment tallada al trànsit.
 
Els treballs de transformació de la rambla Joaquim Ruyra de Blanes començaran a finals d'octubre, segons preveu l'Ajuntament, després que aquest dilluns al vespre el ple adjudiqui les obres a l'empresa Servià Cantó per valor de tres milions d'euros. El projecte afecta més d'11.000 metres quadrats i preveu una reordenació total de la rambla i dels carrers de l'entorn.
 
Les obres consistiran en aixecar la llamborda de Joaquim Ruyra, asfaltar el carrer, ampliar les voreres, passar de dos a un únic carril de circulació i habilitar zones de càrrega i descàrrega al llarg de tot el vial. Així doncs, la nova rambla donarà prioritat al vianant i al comerç local, tal i com ha destacat l'alcalde de Blanes, Josep Trias.
 
L'actuació també preveu intervencions a quatre carrers adjacents que porten fins al centre de la població –Muralla, Raval, Xavier Brunet i Sant Antoni–, que rebran el mateix tractament que Joaquim Ruyra: les voreres seran més grans i estaran al mateix nivell de la calçada. El regidor d'Urbanisme de Blanes, Carles Gibert, ha dit que l'obra és 'complexa' i ha demanat 'comprensió' i 'paciència' als ciutadans.
 
La principal preocupació del govern municipal mentre durin els treballs serà el del trànsit. La rambla Joaquim Ruyra és una de les principals artèries d'accés al centre de Blanes i durant cinc mesos i mig estarà totalment tallada. 'Només es pot fer l'obra d'aquesta manera', ha comentat Gibert. La principal alternativa per arribar fins al centre del municipi serà l'avinguda Europa i el passeig marítim.