Capdevila assegura que el traspàs de l'aeroport serà «una condició» per a un futur pacte de Govern

ERC critica que CiU 'doni lliçons' quan Mas i Zapatero van eliminar el traspàs a la retallada de l'Estatut

  • Foc a Granollers -
Publicat el 15 de novembre de 2010 a les 20:06
La cap de llista d'ERC per Girona, Carme Capdevila, i el número 2, Pere Vigo, aquest migdia a l'aeroport de Girona Foto: Xavier Pi / ACN

La cap de llista d'ERC per Girona, Carme Capdevila, ha assegurat que el traspàs de la gestió de l'aeroport serà 'una condició' que el partit imposarà per a un futur pacte de Govern. Tant Capdevila com el número 2 de la llista, Pere Vigo, han criticat que el model 'centralista i soviètic' d'Aena és un fre per a l'enlairament de les operacions i l'entrada de noves companyies a Vilobí d'Onyar. Capdevila també ha estat molt incisiva amb CiU, a qui ha acusat d'impossibilitat el traspàs durant 'la nit fatídica' en què Artur Mas i José Luis Rodríguez Zapatero van pactar les retallades a l'Estatut. D'altra banda, ERC ha dit que en cap cas es pot cedir 'al xantatge' de Ryanair per mantenir els vols a Girona.

Reclamar el traspàs de l'aeroport de Girona és, per a ERC, un dels eixos programàtics de la campanya i una 'condició' indispensable que el partit imposarà a l'hora de fer un futur pacte de Govern. 'Estem davant una nova legislatura, i si ERC realment és decisiva per a la governança, aquesta serà una prioritat absoluta', ha declarat Carme Capdevila.

La cap de llista d'ERC per Girona ha recordat que l'aterratge de Ryanair al Prat i la disminució de freqüències a Vilobí d'Onyar, 'pot posar en qüestió el futur de les instal·lacions i demostra que, sense el traspàs de les competències dels aeroports a la Generalitat, el país sempre estarà supeditat a mans del model centralista d'Aena'.

En aquesta línia també s'ha manifestat el número 2 de la llista gironina, Pere Vigo. 'Aena té un sistema soviètic que es basa en què els aeroports que ho fan millor han de subvencionar els que van pitjor', ha criticat. I ha afegit: 'Per això, nosaltres reclamem el traspàs de tot el sistema aeroportuari català, per poder entrar en lliure competència amb el món, que és el nostre mercat'.

Carme Capdevila ha exposat que el model actual perjudica especialment les comarques gironines. La cap de llista ha tret dades per exemplificar la situació, i ha recordat que durant els primers nou mesos d'any 'l'aeroport de Girona ha perdut al voltant d'un 12% de passatgers'. Per això, ERC proposa com una prioritat aconseguir la gestió de les instal·lacions de Vilobí d'Onyar 'per decidir sobre les taxes però també per atraure noves companyies i poder mantenir els vols actuals'.

En aquest punt, la cap de llista gironina no s'ha estat de criticar la postura de CiU al voltant de la gestió aeroportuària. 'No és de rebut que ara CiU reclami una millor gestió, quan precisament Artur Mas i Zapatero, en la nit fatídica en què van pactar les retallades a l'Estatut, van eliminar del redactat el traspàs dels aeroports', ha criticat Carme Capdevila.

ERC també rebutja impulsar un model compartit per a la gestió de l'aeroport de Girona. 'Això seria només una entrada simbòlica, que no ens aportaria els beneficis que necessiten aquestes instal·lacions', ha assegurat la cap de llista a Girona.

No cedir al xantatge

Durant la compareixença, Pere Vigo també ha assegurat que de cap manera es pot cedir 'al xantatge' que està fent la companyia de baix cost Ryanair per quedar-se a Girona. 'Cal intentar sortir de la situació que provoca dependre només d'una companyia de low cost, perquè no té futur, i cal que l'aeroport tinguí vocació de servei públic i serveixi als interessos del territori', ha afegit Vigo.

En aquest sentit, Capdevila també ha afirmat que 'l'objectiu d'ERC és aconseguir el traspàs, per aconseguir que noves companyies operin des de Girona, i afavorir que el volum de passatgers s'incrementi i no que es traspassi des d'un aeroport a un altre'.