Carles Puigdemont, el candidat gironí que més ha fet servir les eines 2.0 en campanya

Un estudi destaca que el candidat ha fet uns set tweets diaris i que s'han fet 3.000 descàrregues del vídeo i la cançó de campanya

Publicat el 19 de maig de 2011 a les 18:44

L'alcaldable de CiU Carles Puigdemont ha estat el candidat per Girona que més ha fet servir les eines 2.0 durant la campanya electoral. Segons un estudi realitzat per l'empresa Cink -i que avui ha donat a conèixer el partit- l'alcaldable ha estat qui més rendiment ha tret de la xarxa social Twitter, fent entre sis i set piulades diàries. Si es mira el Facebook, tant el seu perfil com els de CiU Girona i Gironatempsdecanvi són els que tenen més amics. D'altra banda, s'han fet cap a 3.000 descàrregues de la cançó que ha acompanyat l'alcaldable durant els actes de campanya (més de 2.000 d'elles, pel Youtube).

Segons destaca CiU, Carles Puigdemont i la seva candidatura "han liderat aquestes dues setmanes la campanya 2.0, per davant de la resta de formacions que es presenten a les eleccions". Basant-se en dades recollides per l'empresa Cink, i que el partit ha donat a conèixer, "Carles Puigdemont i els perfils de CiU Girona i Gironatempsdecanvi són els que tenen més amics al Facebook".

A més, Puigdemont "ha estat el candidat que més rendiment ha tret a la xarxa Twitter", indica CiU. En concret, a més d'eixamplar el número de perfils que segueix, ha fet entre sis i set piulades diàries. Això el situa "a molta distància de la resta de caps de llista", concreta CiU. El partit també explicita que l'alcaldable convergent "és el candidat amb més seguiment entre els usuaris de la xarxa".

Segons les dades facilitades per Cink, la major part de comentaris al Twitter sobre el 22-M i els candidats vénen de perfils pertanyents a veïns i persones sense relació directa amb cap partit. També és molt destacable que un de cada tres tweets els publica un perfil informatiu. Per la seva banda, els partits i els seus militants en fan un de cada quatre.

Més de 3.000 descàrregues

D'altra banda, CiU també explica que la campanya 2.0 "ha estat un èxit pel que fa a la descàrrega dels diferents elements que Carles Puigdemont ha activat per donar a conèixer el missatge del canvi a Girona". Per avalar aquesta afirmació, el partit precisa que s'han fet gairebé 2.100 descàrregues del vídeo de 'La banda sonora del canvi' (Youtube), i més de 900 de les diferents versions de la cançó, a través de la pàgina web www.gironatempsdecanvi.cat i del Myspace, i a les quals cal sumar les visualitzacions a la xarxa Facebook.

Així mateix, la pàgina web de la campanya del canvi ha estat visitada 4.142 vegades, mentre que el total de pàgines de la web mostrades ha estat de 52.026. Finalment, s'han produït 736 descàrregues en quinze dies, moltes d'elles des de l'estranger, de l'aplicació de CiU Girona per a iPhone i iPad.