Xuclà ha assegurat que assumeixen el paquet d'al·legacions que es varen votar en el Ple de l'Ajuntament, 'i que van ser acceptades per tots els grups, inclòs naturalment el PSC, ja que entenem que aquet conjunt de mesures van destinades a millorar la vida dels gironins, a part d'aportar racionalitat i competitivitat en tot el que representa l'arribada del TGV a la ciutat'.
Ãs per això, que el candidat al Congrés lamenta que totes aquestes al·legacions fossin rebutjades pel ministeri de Foment. 'Com sempre el PSC proposa i el PSOE disposa', ha puntualitzat Xuclà , que ha recordat les declaracions del 14 de desembre del secretari d'Estat d'Infraestructures, VÃctor Morlán, en les quals va assegurar que ADIF no assumiria el cost de la demolició del viaducte del tren.
'Aquesta factura l'haurà de pagar l'Ajuntament de Girona, cosa que a nosaltres ens sembla intolerable, tenint en compte que aquest any havÃem de tenir ja el TGV aquÃ', ha criticat el cap de llista de CiU per Girona. 'Just una setmana després de les eleccions municipals, el govern amic de Zapatero comunicava que l'arribada del TGV a Girona no seria fins al 2012. Es comporten exactament igual que el PP, anuncien dates que no es compleixen i aixà aquesta serà la última demarcació de l'Estat on arribi el tren, quan ja fa setze anys que és a Sevilla', ha assenyalat Xuclà .
Paral·lelament, el candidat de CiU al Congrés ha exigit la creació d'una estació de mercaderies a la zona sud de Girona, 'que donarà un ampli servei a l'economia de les comarques gironines i a la de Catalunya', i també ha demanat que el traçat cobert del TGV s'allargui fins al barri de Pont Major, 'ja que es tracta d'una qüestió d'impacte ambiental i de relligament entre Girona i els seus voltants'. Finalment, des de CiU també es demana que es canviïn els rails previstos per uns altres que no emeten vibracions, 'la qual cosa ja s'ha portat a terme en altres ciutats europees i redundarà en la millora de la qualitat de vida de tots els ciutadans de Girona'.