CiU exigeix que sigui l'Estat qui retiri l'amiant de carretera Barcelona

El grup municipal de CiU a Girona ha emès un comunicat referent a l'existència d'amiant a carretera de Barcelona on considera "evident" que qui ha d'assumir el cost de la retirada i destrucció d'aquest material és el Ministeri de Foment. Podeu veure la nota completa a "Llegir més".

Publicat el 06 d’agost de 2009 a les 16:25

El Ministeri ha d'assumir el cost de la retirada de la capa d'amiant amb què va asfaltar l'antiga carretera de Barcelona

En relació a la notícia difosa avui sobre l'existència d'una capa d'amiant en el tram principal de l'antiga carretera de Barcelona, el grup municipal de Convergència i Unió a l'ajuntament de Girona vol manifestar el següent:

    * Avui descobrim, amb gran sorpresa i preocupació, que el Ministeri va utilitzar a Girona un material nociu, i que es va desentendre de les conseqüències que podia provocar. Pel que es veu, no es va informar a l'Ajuntament ni en el moment de fer l'obra ni en el moment de traspassar la titularitat de la carretera.

    * En el traspàs de l'antiga N-II a la ciutat de Girona, l'alcalde Nadal va pensar més en la comoditat del ministeri socialista d'aleshores que no en els interessos de futur de la ciutat, i no va exigir el finançament d'un projecte de reforma integral i nova urbanització. Es va contentar d'anar sobreposant capes d'asfalt fins a provocar el problema que avui es pretenia corregir. El compromís de l'Estat amb la carretera de Barcelona es va saldar amb l'accés nord, a la Devesa, que tanmateix tampoc no és un exemple de lògica viària.

    * Per tant, si avui l'Ajuntament no pot tirar endavant un projecte és perquè al seu dia no es va ser exigent amb el govern de Madrid ni es van defensar bé els interessos col·lectius de Girona. En el traspàs de la titularitat de l'antiga carretera N-II, avui carrer de Barcelona, a la ciutat hi hauria hagut d'haver un capítol que comprometés l'Estat en aquells casos en què la ciutat no pogués planificar amb normalitat com a conseqüència de les actuacions prèvies del ministeri.

    * És evident que el Ministeri ha d'assumir el cost de la retirada i destrucció d'aquest material, amb plenes garanties per a la salut de les persones, i que aquest projecte s'ha de fer amb la màxima prioritat. L'Ajuntament ha d'exigir que als pressupostos del 2010 del Ministeri de Foment hi hagi una partida per a l'eliminació completa d'aquesta capa, la restauració de la via i la seva urbanització posterior.

    * D'altra banda, a la vista d'aquesta informació no entenem la insistència del govern de la ciutat a continuar reasfaltant sobre la mateixa capa. És malbaratar recursos públics, perquè és evident que més aviat que tard haurem de retirar-ho tot i tornar-ho a asfaltar.