
El candidat de CiU , Carles Puigdemont, ha proposat la creació d'un miler d'aparcaments gratuïts a la ciutat per tal de treure pressió de cotxes del centre. Es tractaria d'arranjar solars que no estan edificats perquè, de manera provisional, puguin ser usats com a aparcaments gratuïts. La seva proposta no preveu que l'ajuntament pagui als propietaris d'aquests terrenys sinó que se'ls beneficiï a través de bonificacions de taxes. A més, Puigdemont vol impulsar aparcaments dissuasius a la nova sortida de l'AP-7 a Domeny i a l'aeroport de Girona i traslladar els passatgers amb autobusos fins al centre. També aposta per una gestió telemàtica de les zones blaves.
En termes de mobilitat, el candidat de CiU aposta per reduir no tant el nombre de desplaçaments en cotxe sinó el temps que la gent passa dins el vehicle. Per aconseguir-ho, Puigdemont proposa crear bosses d'aparcament gratuït a barris allunyats del centre on la gent tingui més facilitat d'aparcament i, després, es pugui moure a peu. Actualment, l'ajuntament disposa d'unes 2.600 places d'aparcament gratuït a la ciutat (dades de l'UMAT) i Puigdemont calcula que, si s'aprofiten alguns solars que actualment estan en desús, se'n podrien afegir un miler més.
Es tractaria d'arranjar solars ben situats i de fàcil accés que ara estan buits per poder-hi aparcar de manera provisional i gratuïta. Els solars deixarien de servir d'aparcament si, en cas de reactivació econòmica, el propietari hi volgués construir. Segons l'alcaldable de CiU, veïns dels barris de les Pedreres i també de la zona Güell-Devesa els han demanat que es creïn més places lliures d'aparcament perquè tenen molts cotxes que venen de fora la ciutat que busquen lloc en aquests barris per poder aparcar a prop del centre.
A banda d'aquesta proposta, Puigdemont aposta també per la creació de dos bosses d'aparcament dissuasiu de nova creació situades al nou accés de l'AP-7 que s'ha de construir a Domeny i també a la zona on la Generalitat té previst fer un baixador del TAV a l'Aeroport de Girona. El candidat aposta perquè hi hagi un servei d'autobusos llançadora que traslladin els passatgers fins al centre de la ciutat.
Zones verdes sí, però amb consens
CiU està a favor d'establir zones verdes d'aparcament que prioritzi l'estacionament dels veïns del barri. Ara bé, Puigdemont alerta que "no han de ser imposades" -l'ajuntament tenia previst començar per Pedret però la mesura encara no s'ha aplicat- sinó que s'han de fer en els barris "on hi hagi demanda". "És una mesura que agrairà tant el ciutadà com també el comerciant", ha manifestat Puigdemont.
Indicar quantes places de zona blava hi ha lliures
D'altra banda, Puigdemont reivindica que es faci ús de les noves tecnologies per contribuir a millorar la mobilitat. Per això, proposa la col·locació d'uns panells lluminosos als semàfors que indiquin les places lliures d'aparcament en zona blava que hi ha a cada carrer. D'aquesta manera, CiU calcula que els conductors trigaran un 30% menys en trobar aparcament i, per tant, es contaminaria menys