Xuclà considera que el vot jove és 'més sensible a les propostes de CiU' i ho atribueix a l'actuació durant el darrer mandat espanyol tant del PSC, que ha qualificat de 'buròcrates socialistes incondicionals del president Zapatero', com d'ERC, als quals titlla d''independentistes amb el cul llogat'. Per això, CiU encara la campanya electoral que començaran dijous a la nit a Girona amb la voluntat de mobilitzar els votants joves.
Per fer-ho, Xuclà acompanyat dels candidats de CiU al Congrés i al Senat ha presentat aquest dimecres els elements bà sics que utilitzaran durant la campanya. Destaca l'ús de les noves tecnologies mitjançant els blocs dels candidats i un web que han habilitat amb motiu de les pròximes eleccions del 9 de març, www.ciugirona.com. Xuclà ha destacat que CiU ha optat per incloure tecnologies 'totalment innovadores' com un canal de televisió en directe a través d'Internet mitjançant el qual presentaran les seves propostes i retransmetran mÃtings, rodes de premsa o declaracions dels diferents candidats.
A més, ha volgut matisar que la formació nacionalista ja fa 'molt temps' que utilitza blocs i Internet per donar a conèixer 'la feina que es fa' i que no només creen pà gines web per a 'ús electoral'.
Els 221 municipis gironins en un cap de setmana
CiU ha explicat que donaran el tret de sortida a la campanya electoral aquest dijous a Girona i el primer gran mÃting el faran a Olot on comptaran amb el suport d'Artur Mas. El mÃting final serà el dia 3, també a Girona, i en aquest preveuen comptar amb la presència tant d'Artur Mas com del cap de llista per Barcelona, Josep Antoni Duran i Lleida.
A banda d'aquests actes centrals, però, Xuclà ha especificat que aposten per fer una campanya 'de proximitat' i, per aquest motiu, arranquen el primer cap de setmana de campanya amb un objectiu clar: aconseguir visitar els 221 municipis de les comarques gironines entre els dies 23 i 24 de febrer. Per aconseguir-ho, Xuclà ha explicat que han mobilitzat 60 cà rrecs del partit a tot el territori que seran els encarregats d'arribar a tots els municipis. Hi haurà tant alcaldes com regidors i els candidats de CiU al Congrés i al Senat.
En relació als candidats al Senat, Xuclà ha aprofitat la presentació de la campanya aquest dimecres per carregar contra la candidatura de l'Entesa. El candidat per Girona afirma que el fet de comptar amb representants tant del PSC com d'ERC i ICV-EUiA provoca que hi haig 'greus incoherències' dins el mateix grup. Ha posat com a exemple que mentre un senador del PSC es mostra reticent a la independència de Kosovo n'hi ha un altre d'ERC que 'brinda amb cava' per celebrar-ho. 'Com a mÃnim nosaltres exhibim coherència entre els 3 candidats', ha conclòs Xuclà .