Comencen les obres de desdoblament de la C-31 entre Platja d'Aro i Palamós

Publicat el 01 d’abril de 2009 a les 19:33
 
El DPTOP ha començat avui les obres de desdoblament de la C-31 entre Platja d'Aro i Palamós amb els primers treballs. Durant els primers mesos aquestes obres consistiran en el desbrossament dels terrenys, el desviament dels serveis afectats i els primers moviments de terres. Les actuacions, en aquesta primera fase es duran a terme principalment fora de la calçada, la qual cosa farà que no provoquin cap afectació rellevant al trànsit.
 
Aquesta situació inclourà també els mesos d'estiu d'aquest 2009, moment en què la carretera acumula els fluxos de trànsit rodat més importants de l'any. Es preveu que el conjunt de l'obra, que té un pressupost de 67,4 MEUR, estigui enllestit en 24 mesos.
 
Un cop s'acabin de desdoblar els tretze quilòmetres, la C-31 (que forma part del projecte de l'anella de les Gavarres) estarà desdoblada des de Santa Cristina d'Aro (on arriba l'enllaç de l'autovia des de l'AP-7 a Maçanet de la Selva) fins a Palafrugell.
 
Les obres pròpiament de desdoblament s'iniciaran al final de la variant de Santa Cristina d'Aro i finalitzaran a l'accés nord de Palamós, aprofitant en la major part del traçat la via ja existent. En algun petit tram, com ara a la zona de Palamós oest, el desdoblament s'apartarà de la carretera actual amb una variant d'uns 900 metres de longitud.
 
La via desdoblada tindrà quatre carrils, dos per sentit de la circulació, de tres metres i mig d'amplada cadascun. També s'aixecaran vorals exteriors de dos metres i mig, vorals interiors d'un metres, una mitjana de separació d'amplada variable i barreres de formigó tipus New Jersey. En un tram d'un quilòmetre i mig, al pas pel terme municipal de Calonge, es preveu construir un tercer carril a la calçada del costat muntanya, a conseqüència del pendent de la via.
 
Amb l'objectiu de facilitar les connexions amb els diferents municipis, la carretera desdoblada comptarà amb sis enllaços. Un serà amb la GI-666, d'accés a Platja d'Aro i Sant Pol (Platja d'Aro sud). Es tracta d'un enllaç, ja existent, on s'inicia el desdoblament, i està format per una gran rotonda el·líptica a diferent nivell. També es farà un semienllaç de connexió amb Santa Maria de Fenals (Platja d'Aro Centre) que permetrà els moviments d'incorporació cap a Palamós i de sortida dels vehicles procedents de Palamós. Està format per un pas inferior sota el tronc de l'autovia i una petita rotonda situada al costat muntanya del tronc.
 
Un altre enllaç serà amb la GI-665, d'accés a Platja d'Aro (Platja d'Aro nord). Està format per una gran rotonda circular sota el tronc. L'enllaç de Calonge, que està format per un pont sobre el tronc i unes rotondes a banda i banda; l'enllaç de Palamós oest que se situa al principi de la variant de Palamós i estarà format per un pas inferior sota el tronc, una rotonda situada al costat muntanya i una altra gran rotonda a nivell situada al costat urbà de Palamós i, finalment, l'enllaç final de Palamós nord-est. Es connecta amb el tram ja desdoblat i estarà format per un pas sobre el tronc de la via i una rotonda nova al costat nord. Al costat sud (zona urbana) s'aprofitarà la rotonda existent.
 
Dos túnels artificials
 
En les obres que ara comencen, també està prevista la construcció de dos túnels artificials al terme de Castell-Platja d'Aro: un de 78 metres de longitud en la zona del barri de Fenals que permetrà minimitzar afectacions acústiques i paisatgístiques al conjunt arquitectònic de l'església i rectoria de Santa Maria de Fenals; i un altre a la urbanització Mas Ros, de 80 metres de longitud. En el tram situat a continuació del túnel artificial de Fenals, es construirà una calçada lateral per accedir a les urbanitzacions del Cim d'Aro i el Mas-nou.
 
Entre les estructures previstes, destaquen el viaducte de la nova via desdoblada sobre la riera de Calonge, similar al de la carretera actual, que tindrà 75 metres de longitud, així com el pont sobre el tronc de l'autovia corresponent a l'enllaç Palamós-est, que tindrà 200 metres de longitud.
 
Així mateix, es formaran diversos passos a diferent nivell que donaran continuïtat a camins o vials que conflueixen en la nova via desdoblada, entre els quals s'ha previst un pont de 90 metres de longitud al vial de Sant Antoni de Calonge.