Cues i indignació entre els passatgers de Ryanair

Un núvol de cendra provocat per una erupció sota una glacera a Islàndia ha obligat a cancel·lar 14 vols a l'aeroport de Girona, tots ells de Ryanair.

Publicat el 15 d’abril de 2010 a les 18:36

La cancel·lació de vols a l'aeroport de Girona provoca cues llargues per reclamar i indignació entre els passatgers

Cues per fer reclamacions, el servei per reemborsar el preu del bitllets col·lapsat i molta indignació entre els passatgers. Aquest és el panorama a l'aeroport de Girona on els vols que anaven al Regne Unit o a països escandinaus han quedat cancel·lats per l'onada de cendra que ha provocat l'erupció d'un volcà a Islàndia. Els passatgers s'han hagut de quedar a terra. 'Entenem que és una situació imprevisible però això no treu que l'atenció que hem rebut sigui tercermundista', ha criticat Giuseppe Termini, veí de Liverpool que després d'unes vacances a la Costa Brava no ha pogut tornar. Ryanair proposa als passatgers tornar-los els diners, canviar de destinació o esperar que torni a haver-hi vols.

L'erupció del volcà i el núvol de cendra que ha provocat ha obligat a suspendre gran part dels vols del nord d'Europa. A l'aeroport de Girona, els vols de la companyia Ryanair que anaven al Regne Unit, a Irlanda o a alguns països escandinaus s'han quedat a terra i centenars de viatgers s'han acumulat davant els taulells de reclamació per buscar una manera alternativa de fer el viatge o demanar el reembors dels diners.

A la cua s'hi han viscut moments de tensió i fins i tot han hagut d'intervenir agents dels Mossos d'Esquadra per calmar els ànims. Alguns dels viatgers portaven més de dues hores fent cua i hi ha hagut empentes quan alguns més espavilats han intentat passar al capdavant de la fila. 'Només hi ha dos taulells i quatre persones per atendre centenars de reclamacions', ha criticat Giuseppe Termini que duia des de les onze del matí fent cua i a dos quarts de dues encara no l'havien atès. Aquest home de nacionalitat italiana viu a Liverpool i havia vingut a passar uns dies de vacances a l'Escala, on hi té una casa.

Carregats amb instruments, uns músics catalans que tenien programada una gira de cinc dies a la Gran Bretanya també feien cua per reclamar. Alhora, han connectat l'ordinador portàtil per buscar una alternativa per arribar a Londres. 'Mirem si podem volar fins a París i allà agafar un tren', ha explicat un dels músics, Josep Travé. Sinó, no podran agafar cap vols fins dissabte o diumenge, els primers passatges lliures que té l'aerolínia. 'Sigui com sigui tot el que teníem organitzat i el que ja teníem pagat ho haurem perdut', ha lamentat el músic.

Un altre dels vols cancel·lats anava a Estocolm. Aquest avió l'havien d'agafar un grup de noies per anar a visitar una amiga. Una de les joves, Sandra Florensa, ha explicat que quan ja estaven dalt l'avió a punt per sortir, els han fet tornar a baixar i els han comunicat que no podien volar perquè l'aeroport d'Estocolm està tancat per culpa del núvol de cendra. 'Ens ofereixen una altra destinació, no és on volíem anar però ja que estem aquí aprofitarem', ha explicat la jove.

'Ens tracten com el pitjor dels animals, aquesta atenció és d'un país tercermundista', ha criticat de forma contundent el viatger de Liverpool, Giuseppe Termini, que lamenta que es passaran el dia fent cues, incòmodes i sense saber del cert quan podran tornar a casa. Per aquest motiu, alguns viatgers, com l'Elena Grau que anava a passar cinc dies de vacances a Londres, han optat per reclamar també a la companyia el reembors dels diners que havien gastat per a l'hotel. 'És una despesa gran i ho volem recuperar', ha conclòs Grau.