La propietària d'un emú que viu en una finca de Llagostera (Gironès) ha denunciat que uns desconeguts li han robat l'animal. Es tracta d'una femella adulta que fa poc havia estat rescatada per una protectora de Parets del Vallès (Vallès Oriental) perquè el seu anterior propietari no se'n cuidava.
L'emú, semblant a un estruç, havia arribat a la finca cap a finals de juliol. Aquest dimecres a la nit, quan la propietària va arribar a la finca, es va trobar la porta mal tancada i tot de plomes escampades davant la porta de l'habitatge. La propietària, Deborah Pinto, que col·labora amb rescats de fauna autòctona i animals exòtics, ho ha denunciat a la Policia Local. Demana que si algú té informació de l'ocell la contacti per xarxes socials.
El robatori de l'emú, un ocell semblant a un estruç originari d'Austràlia, va tenir lloc aquest dimecres al capvespre. Pinto va marxar de la finca cap a les set de la tarda i quan hi va tornar, a les deu de la nit, es va trobar la porta de la tanca mig entreoberta. De l'animal no n'hi havia ni rastre. Però sí que la propietària va veure una escampadissa de plomes davant del seu habitatge.
La dona ja ha denunciat el robatori a la Policia Local de Llagostera i demana que si algú té informació sobre l'emú, o bé el veu, contacti amb ella per les xarxes socials. Es dona la circumstància que l'emú feia poques setmanes que havia arribat a la finca, després que una protectora de Parets del Vallès el rescatés. El seu anterior propietari no se'n feia càrrec, l'ocell estava desnodrit, i li van comissar.
L'emú, una femella adulta, estava recuperant-se a la finca que té Deborah Pinto. "Hi havia arribat feia un mes i mig o dos mesos, després que la protectora contactés amb mi per si me'n podia fer càrrec", explica. Pinto col·labora amb el rescat i la recuperació de fauna salvatge autòctona i d'animals exòtics.
A la seva finca, però, ara mateix només hi tenia l'emú, apart dels gossos domèstics que hi viuen. Pinto es planteja donar una recompensa a qui li doni informació sobre l'ocell.
Denuncien el robatori d'un emú en una finca de Llagostera
Societat
L'animal feia poc que havia estat rescatat per una protectora perquè l'anterior propietari no se'n cuidava
ARA A PORTADA
-
-
Successos Un ferit crític i un de lleu en l’explosió d’un dipòsit de gas en un hotel de Peralada ACN
-
Societat Deixen en llibertat la propietària de l'agència de viatges de l'Escala detinguda per estafa Natàlia Pinyol / Agències
-
Política Un casament de l'establishment barceloní a l'Empordà reuneix Feijóo, Manuel Valls i Ana Patricia Botín Oriol March
Publicat el
14 d’agost de 2020 a
les 17:53
Et pot interessar
-
Societat
El Trueta posa en marxa una nova unitat de recuperació post anestèsia
-
Societat
Aquest és el municipi de la Costa Brava que canvia de nom
-
Societat
Una jove de 18 anys morta i tres ferits en una sortida de via a Lloret de Mar
-
Societat
Cremen una estelada que onejava a la Torre des Baluard de Cadaqués
-
Societat
Tallades l'R11 i la RG1 entre Figueres i Vilamalla per un atropellament
-
Societat
Detenen un menor per la violació d'una noia en una zona forestal a Vidreres
