La propietària d'un emú que viu en una finca de Llagostera (Gironès) ha denunciat que uns desconeguts li han robat l'animal. Es tracta d'una femella adulta que fa poc havia estat rescatada per una protectora de Parets del Vallès (Vallès Oriental) perquè el seu anterior propietari no se'n cuidava.
L'emú, semblant a un estruç, havia arribat a la finca cap a finals de juliol. Aquest dimecres a la nit, quan la propietària va arribar a la finca, es va trobar la porta mal tancada i tot de plomes escampades davant la porta de l'habitatge. La propietària, Deborah Pinto, que col·labora amb rescats de fauna autòctona i animals exòtics, ho ha denunciat a la Policia Local. Demana que si algú té informació de l'ocell la contacti per xarxes socials.
El robatori de l'emú, un ocell semblant a un estruç originari d'Austràlia, va tenir lloc aquest dimecres al capvespre. Pinto va marxar de la finca cap a les set de la tarda i quan hi va tornar, a les deu de la nit, es va trobar la porta de la tanca mig entreoberta. De l'animal no n'hi havia ni rastre. Però sí que la propietària va veure una escampadissa de plomes davant del seu habitatge.
La dona ja ha denunciat el robatori a la Policia Local de Llagostera i demana que si algú té informació sobre l'emú, o bé el veu, contacti amb ella per les xarxes socials. Es dona la circumstància que l'emú feia poques setmanes que havia arribat a la finca, després que una protectora de Parets del Vallès el rescatés. El seu anterior propietari no se'n feia càrrec, l'ocell estava desnodrit, i li van comissar.
L'emú, una femella adulta, estava recuperant-se a la finca que té Deborah Pinto. "Hi havia arribat feia un mes i mig o dos mesos, després que la protectora contactés amb mi per si me'n podia fer càrrec", explica. Pinto col·labora amb el rescat i la recuperació de fauna salvatge autòctona i d'animals exòtics.
A la seva finca, però, ara mateix només hi tenia l'emú, apart dels gossos domèstics que hi viuen. Pinto es planteja donar una recompensa a qui li doni informació sobre l'ocell.
Denuncien el robatori d'un emú en una finca de Llagostera
Societat
L'animal feia poc que havia estat rescatat per una protectora perquè l'anterior propietari no se'n cuidava
ARA A PORTADA
-
Política Reagrupament convergent a Girona: Junts i el PNC aniran plegats a les municipals Oriol March
-
Societat Els Mossos denuncien un jove de 19 anys per amenaçar l'alcalde de Platja d'Aro a través de les xarxes Redacció
-
-
-
Política Barcelona, Girona i Amposta: triple manifestació independentista per la Diada Lluís Girona Boffi
Publicat el
14 d’agost de 2020 a
les 17:53
Et pot interessar
-
Societat
Sis ferits lleus en l'accident d'un autobús a Blanes
-
Societat
Un home intenta cremar la casa de la seva exparella i el seu fill menor a Tossa de Mar
-
Societat
Torna el servei del bus llançadora gratuït que uneix tot Calonge i Sant Antoni durant l’estiu
-
Societat
L'aeroport de Girona tanca el primer semestre de 2026 amb un 7,3% menys de passatgers que fa un any
-
Societat
Mor ofegat un home de 54 anys a la platja d'Empuriabrava
-
Societat
Detonen un projectil d'aviació francès localitzat en una cala del Port de la Selva
